Sdílej se svými přáteli...

8 důvodů, proč jíst konopná semínka

Semínka z konopí jak je neznáte

Konopná semena jsou tvořena vláknitou slupkou a olejnatou dužinou. Obsahují 20-25 % bílkovin, 10-15 % sacharidů ve formě vlákniny a 25-35 % vysychavého oleje.

A toto je jen několik málo důvodů, proč je stojí za to zařadit příležitostně do našeho jídelníčku.

Publikováno: 27.8.2015



Před konzultací
−11 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Olej z konopných semen, který má chuť po oříškách, je významný zastoupením esenciálních mastných kyselin, vitaminů a minerálních látek. Dvě nejdůležitější mastné kyseliny jsou kyselina linolová (omega-6) a kyselina alfa-linolenová (omega-3). Zvláště tyto druhy mastných kyselin chybí ve stravě mnoha lidí.

1. Pro správný růst a vývoj

Složení konopných semen je přínosné pro růst a vývoj organismu. Konopná semena obsahují unikátní komplex mastných kyselin. Konkrétně 45 % nenasycených mastných kyselin. Společně se lněnými semínky a semínky chia jsou hodnoceny jako jejich nejlepší zdroj.

2. Méně je někdy více

Není žádnou novinkou, že konzumujeme přespříliš nasycených nezdravých živočišných tuků (masné výrobky, sádlo, máslo, atd.). Nenasycené mastné kyseliny, vyskytující se hlavně v rostlinných zdrojích nebo v rybím tuku, nejsou tolik v oblibě.

V rámci prevence srdečních a cévních onemocnění by bylo ideální nahradit konzumaci živočišných tuků za zdraví prospěšné nenasycené kyseliny. Konopná semínka jsou jednou z dobrých alternativ.

3. Konopná semínka a vaření?

Lehce mohou posloužit jako výchozí surovina do dezertů, pomazánek nebo nevařených „raw“ polévek a koktejlů. Obohatit si s nimi můžete vločky či salát. Chutná jsou i jen tak na zobání.

4. Lékař po ruce

Jsou malá, ale mají velkou sílu. Díky svému složení léčí řadu neduh a pomáhají v prevenci několika onemocnění. Jejich konzumace působí proti vzniku srdečních onemocnění, zánětů kůže, artritidy a mají obecně protizánětlivé účinky.

5. Na velikosti nezáleží

Na to, jak jsou konopná semínka drobná, poskytují velké množství energie. Navíc jsou velmi bohatým zdrojem vitaminu E, který působí jako antioxidant. Svým vysokým obsahem vlákniny podporují peristaltiku střev, růst potřebných mikroorganismů, odvádění toxických látek z těla a zamezují zánětu střev.

6. Něco pro vegetariány a vegany

Ani jedince, kteří preferují stravu bez živočišných pokrmů, konopná semínka jistě neurazí. Vegetariáni a vegani často trpí nedostatečným hrazením základních živin, především bílkovin a minerálních látek. Konopná semínka jsou skvělým zdrojem esenciálních aminokyselin, protože konopná bílkovina obsahuje všech 8 pro organismus nezbytných aminokyselin.

7. Potravina z obchůdku se zdravou stravou

Neupravená semínka, stejně tak jako pražená, kořeněná, jsou nutričně hodnotným zpestřením jídelníčku. Vyskytují se v řadě výrobků zdravé stravy, konopném mléku a dalších alternativách živočišných výrobků.

8. K regeneraci zevnitř i zvenku

Konopný olej regeneruje pokožku a působí blahodárně i na vlasy. Mimo jiné se používá při léčení lupénky a jiných chronických chorob kůže. Chrání před předčasnou tvorbou vrásek, vysoušením pokožky a slunečním zářením.

O výhodách konzumace konopných semínek bychom toho našli spoustu. Těchto 8 důvodů je jen malou ochutnávkou, protože až je vyzkoušíte sami, jistě zjistíte, jak dobře vám dělají.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život