Sdílej se svými přáteli...

9 triků, jak podpořit hubnutí

Máte pocit, že už jste udělali pro své hubnutí a štíhlou linii maximum, co se dalo a stále ještě to není ono? Existuje spousta drobných triků, které mohou vaši snahu zhubnout účinně podpořit.

Publikováno: 8.4.2015



Před konzultací
−12 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

1. Čistěte si častěji zuby

Honí vás večer po večeři mlsná? Vyčistěte si zuby bezprostředně po ní. Peprmintová zubní pasta pomáhá tlumit chuť k jídlu.

Navíc pokud si potrpíte na hygienu, příště si rozmyslíte, jestli se do něčeho po večeři ještě zakousnete. Museli byste si totiž zuby čistit před spaním znovu.

Chcete-li, můžete si vyčistit zuby i po obědě a zahánět tímto způsobem chuť na další mlsání.

2. Cucejte mentolové bonbóny nebo žvýkejte žvýkačky

Přepadá vás občas během dne nečekaně chuť na sladké? Noste si s sebou v kapse sáček mentolových bonbonů (bez cukru) nebo balíček žvýkaček (také bez cukru). Když vás chutě překvapí, vezměte si bonbon nebo žvýkačku.

Nejenom, že díky mentolu protáhnete ústní dutiny a budete mít svěží dech a se žvýkačkou i čistší zuby, chuť vás přejde. Ošálíte sami sebe chutí bonbonu a žvýkačky a nervová zakončení vyšlou do mozku signál, že jste něco jedli a budete na chvíli upokojeni.

3. Dejte si sklenici vody před jídlem

Máte pocit, že navzdory své snaze sníte spoustu jídla, ať už k snídani, k obědu či k večeři? Jednou z možností, jak svoje tělo ošidit, je vypít už před snídaní velkou sklenici vody s pár kapkami čerstvé citronové šťávy.

Zabijete tím hned tři mouchy jednou ranou. Vlažná voda s citronem působí proti překyselení organismu a urychluje metabolismus a voda vám navíc zaplní žaludek, takže pak nebudete mít takovou potřebu jíst.

Nejde ale jenom o snídani jako zahájení dne, sklenici vody si můžete dopřát i před každým hlavním jídlem.

4. Servírujte si zeleninové saláty a oblohy

Chcete-li snížit množství zkonzumovaných potravin k hlavnímu jídlu, dopřejte si vždy zeleninový salát či případně velkou zeleninovou oblohu. Když budete mít velkou porci zeleniny, nesníte tolik dalších potravin.

Hubnutí pak půjde mnohem snáze, když žaludek z větší části zaplníte zeleninou, jednoduše už tam nezbude místo na přejídání.

5. Nahraďte chipsy zdravými snacky

Když si večer sednete k televizi, máte prostě chuť na něco malého slaného. Zapomeňte na přesolené tučné chipsy. Připravte si nastrouhané plátky mrkve, petržele a celeru a zlehka je postříkněte rozprašovačem mlhou z olivového oleje. Zlehka opečte na plechu.

Tenhle mls je mnohem zdravější, obsahuje spoustu vitamínů a vlákniny.

6. Kořeňte a používejte bylinky

Vyhněte se příliš velkému množství soli, ale bez obav používejte do jídla koření a různé druhy bylinek. Dodají jídlu intenzivnější chuť, takže si ho budete více vychutnávat, kousat a ve výsledku ho sníte méně.

Také budete díky působení koření lépe trávit a snadněji spalovat. Díky intenzivní chuti se dříve nasytíte a utlumíte hlad.

7. Vařte bez tuku

Pořiďte si římský hrnec na přípravu jídla. Nebudete muset přidávat žádný dodatečný tuk a jídlo bude připraveno zdravě. Také zapomeňte na smažení a pečení a vařte v páře. Tady se také obejdete bez jakéhokoli tuku a navíc jídlu zachováte chuť.

8. Nejezte ve spěchu

Pokud je to alespoň trochu možné, udělejte si na jídlo chvilku času a jezte v příjemné atmosféře. Budete-li jíst v chvatu, naházíte toho do sebe mnohem více, než jste chtěli a jídlo si vůbec nevychutnáte.

Udělejte si příjemnou atmosféru, pomalu žvýkejte. Sníte toho méně.

9. Dělejte si zdravé svačiny do kabelky

Pokud hodně cestujete, nesedíte v práci na jednom místě, ale i když jenom půjdete třeba někam do města, může vás někdy přepadnout hlad. Najednou si uvědomíte, že jste dlouho nejedli.

Jako prevenci podobných stavů mějte vždy v kabelce malou zdravou svačinku, která vám vydrží a nezkazí se a v případě nouze vás zasytí. Například jablko nebo müsli tyčinka bez polevy.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život