Sdílej se svými přáteli...

Denní příjem banánů pro štíhlejší tělo a lepší psychiku

Proč jíst banány?

O banánech a jejich zakázané konzumaci v redukčním režimu bylo řečeno kde co. Nenechte se ale mást nesmyslnými doporučeními podobného typu a banány si s klidem dopřejte i v dietě.

Patří totiž mezi nejvýživnější a nejléčivější plody na světě. Jsou ideální potravinou, zejména v první polovině dne. Představují zdravý zdroj energie a z nutričního hlediska jsou velmi cenné.

 

Publikováno: 31.10.2016



Před konzultací
−12 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Mýty versus fakta

Banán je příliš sladký, a proto do diety nepatří. Stejně tak přílohy, které představují hlavní zdroj sacharidů. Také už jste v minulosti něco podobného slyšeli nebo dokonce četli?

Jenže, v jídelníčku by člověk sacharidy vynechávat rozhodně neměl, a to ani v případě, že se snaží zhubnout!

Ano, banán má sice vyšší energetickou hodnotu oproti jiným druhům ovoce, avšak z nutričního hlediska se mu málo které skutečně vyrovná.

Banán pod mikroskopem

Navzdory energetické hodnotě jednoho banánu, má toto ovoce skvělé nutriční složení. Najdete v něm řadu cenných vitamínů, minerálů a stopových prvků. O jakých je řeč?

  • Draslík
  • Hořčík
  • Železo
  • Vitamíny skupiny B
  • Vitamín C a E
  • Kyselina listová a další.

Kromě výčtu mikronutrientů se může banán pyšnit i vysokým obsahem vlákniny, a to jak rozpustné, tak nerozpustné. Obsažen je v něm také serotonin. Jedná se o látku, která rozšiřuje cévy, zmírňuje bolesti míchy a působí proti depresi.

Konzumace banánů je mimo jiné doporučovaná lidem s chorobami srdce a poruchami oběhové soustavy, a to díky zastoupení 400 mg draslíku a 1 mg sodíku na 100 g banánu. Tento poměr minerálů zabraňuje rozvoji srdeční arytmie, mrtvice či dokonce rakoviny.

Banán a jeho benefity

Nejlepší zdroj energie

Díky glukóze dodá tělu dávku energie, potřebnou pro správnou činnost svalů, srdce a mozku.

Pomocník při zažívacích obtížích

Kromě již zmiňované vlákniny, najdete ve zralém kusu pektin, který podporuje trávení a pozitivně působí na zažívací trakt.

Stejně tak je ale vhodný i při průjmech, kdy tělo ztrácí spolu s tekutinami elektrolyty. Právě ty jsou důležité pro správnou činnost nervového systému. Díky vysokému obsahu draslíku banán navrací hladinu těchto elektrolytů zpět do přijatelné hladiny.

Potravinový doplněk při hubnutí

Vláknina v banánu obsažená spolu s rezistentním škrobem vede k zasycení, které trvá delší dobu. Vyhnete se tak ustavičnému přejídání a chutím na sladké. Na druhé straně draslík v banánu zastoupený podporuje látkovou výměnu, což vede ke zvyšování klidového metabolismu.

Nepřítel stresu

V banánu najdete vysoký obsah typtofanu. Ten se v těle přeměňuje na serotonin – hormon štěstí. I hořčík přispívá k navození dobré nálady. Jeho nedostatek naopak vede k podráždění, v jiných případech k pocitům úzkosti.

Antioxidant

Díky antioxidačním schopnostem banán chrání buňky před volnými radikály. Navíc již zmiňovaný pektin dokáže pročistit krev a zároveň také odplavit toxické látky a přebytečnou vodu z těla ven.

Pokud svou odtučňovací kúru nezaložíte výhradně na banánech, ale pouze jimi doplníte jinak pestrý a vyvážený jídelníček, uděláte pro své zdraví jen to nejlepší.

Rozhodně není banán hlavním nepřítelem redukčních diet. Díky výše uvedeným benefitům je tomu přesně naopak!

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život