Sdílej se svými přáteli...

Jak zhubnout stehna a zadek? Dřepovat!

Hubnutí stehen a zadku

Dřepy jsou jedním z vůbec nejúčinnějších a také nejznámějších cviků. Jsou posilovány důležité svaly a navíc lze tyto cviky různě upravovat podle individuálních požadavků a potřeb. Dřepy jsou tedy vhodné i pro absolutní začátečníky, tak i pro zdatné a pokročilé sportovce či dokonce kulturisty.

Publikováno: 14.8.2013



Před konzultací
−16 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Na nejčastější otázky, tedy jak zpevnit zadek a jak zhubnout stehna, může být snadná odpověď. Jsou to dřepy, které jsou těmi účinnými cviky na zadek, ale i stehna, lýtka, posilují držení těla, upevňují břicho. Posilování nohou lze efektivně upravovat podle požadavků, tedy se závažím, s činkami nebo naopak s výskokem či speciální dřepy s balónem.

Základní dřep

Jedná se o klasický a nám všem známý obyčejný dřep. Nepotřebujeme žádné náčiní a zvládne jej každý. Postavíme se rovně, můžeme dát i ruce před sebe. Lehce se rozkročíme (zhruba na šíři ramen) a jdeme celým tělem směrem k zemi. Pozor! Dřepy by neměly překročit hranici, kdy stehna a lýtka tvoří úhel 90 stupňů. Nezatěžujeme tak kolena a zefektivníme více cvičení. Pozor na zvedání pat! Ty jsou stále na zemi. Při pohybu dolů vydechujeme, při zvedání se nadechujeme.

Dřep s velkou činkou

Činky na posilování má mnoho z nás doma nebo si je můžeme půjčit ve fitness centru. Dřep s velkou činkou se více zaměřuje na větší výkon a zapojuje i jiné svaly, především svaly zad a ramenou. Samotný pohyb a jeho provádění se odvíjí od prvního dřepu (popsán výše), s malými rozdíly. Na ramenou máme velkou činku. K tomu je třeba dát tělo do mírného předklonu. Pozor, neměli bychom být shrbení a neměli bychom mít ani příliš rovná záda. Pohyb, postup a dýchání je shodné s klasickým dřepem.

Dřep s balónem

Dřepy s balónem jsou určitou obdobou základního dřepu, jen s rozdílem zapojení míče. Jsou vhodné jakpro obézní lidi, pro lidi s problémy bolestí zad, tak i pro absolutní začátečníky. Jsou totiž méně náročné a nepřetěžují některé partie těla. Míč si dáme mezi svá záda a stěnu a mírně se o něj opíráme. Podle toho, jak je pro nás celý pohyb náročný, tak si můžeme zátěž ulehčit právě opřením těla. Opět je celý postup podobný jako u klasického dřepu, jen jej provádíme pomaleji a zaměřujeme se na správné držení trupu a dýchání do ,,spodního,, břicha.

Dřep s jednoručkami

Dřepy s jednoručkami jsou více energeticky náročné a zapojí při cvičení více partií těla. Můžeme tak posilovat efektivně nejen svaly nohou, hýždí a břicha, ale i rukou a ramen. Postup je takový. Lehce se rozkročíme a do rukou si vezmeme jednoručky. Zátěž by se měla odvíjet podle našich tělesných možností. Tělem se pohybujeme dolů, jednoručky máme v rukou a svěšené k zemi. Vydechujeme. Nohy by opět neměly překročit úhel 90 stupňů. Při pohybu nahoru se nadechujeme a jednoručky zvedáme nad hlavu. Při pohybu dolů je opět svěšíme. Tento postup opakujeme.

Dřep s výskokem

Tento dřep není jen posilování, je to i téměř aerobní aktivita. Měli bychom být rozehřátí a rozcvičení. Postup opět odpovídá klasickému dřepu. Jen při zvedání použijeme více síly a energie a přecházíme do výskoku. Efektivita dřepů s výskokem se zvětšuje rychlostí a dynamičností. Při výskoku se nadechujeme.

Dřep ve výdrži

Cvik je vhodný pro posílení stehen, lýtek a hýždí. Zase se postup odvíjí od klasik dřepu, jež je základem pro většinu takovýchto dřepových cviků. S rozdílem, že při dosažení úhlu 90 stupňů u nohou se snažíme vydržet několik sekund v podřepu. Nejlépe ve výdechu. Čím déle takto vydržíme, tím je efekt lepší.

Plié dřepy

Plié dřepy jsou jen lehce upravené od základního dřepování, je jen třeba mít více roztažené nohy s vytaženými špičkami diagonálně do stran, ale tak abychom mohli stále provádět stejný pohyb. Nemusíme se totiž postavit do narovnání nohou v kolenou, jen se jakoby pohupujeme. Při pohybu dolů vydechujeme, nahoru se nadechujeme. Opakujeme nejlépe několik sérií. Tento styl cvičení má hlavně efekt rýsovací a posilovací konkrétních svalů, jako je čtyřhlavý sval stehenní nebo svaly hýždí.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život