Sdílej se svými přáteli...

Jaké změny ve stravování se vyplatí po čtyřicítce udělat?

Oslava čtyřicátých narozenin vám může do života přinést mnoho změn. V každém případě dochází ke zpomalení metabolismu a pravděpodobnosti snazšího přibírání na váze.

Jak se nárůstu hmotnosti vyhnout a co do jídelníčku ideálně zahrnout pro udržení si dlouhodobého zdraví? Čtěte dále.

Publikováno: 29.1.2018



Před konzultací
−9 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Na druhou stranu, věk je pouhým číslem. S vyváženou stravou a zdravým životním stylem lze domněnky o bezmocném tloustnutí vyvrátit.

Pozvolný přechod k pevnému zdraví

Se čtyřicítkou na krku se nemusíte ihned uchylovat k radikálním změnám. Své dosavadní návyky však pozměňte. Přemýšlejte více o kvalitě a množství vámi konzumovaných potravin a upřednostňujte příjem těch, které jsou jen a pouze zdraví prospěšné.

Mějte na paměti, že dobrá fyzická a psychická kondice je mnohem důležitější než datum vašeho narození. Nelamte si tedy hlavu s vaším skutečným věkem, namísto toho se snažte být zdraví, plní sil a energie.

Negativa s vyšším věkem spojená

Po čtyřicátém roku života dochází ke zpomalení metabolismu spojeným s nárůstem hmotnosti, a tím pádem i změnou postavy. Nejen proto je důležité hlídat si optimální tělesnou váhu a předcházet váhovým výkyvům, které metabolismus snadno rozhodí.

Čtyřicítkou počínaje dochází i k ohrožení kvalitě kostí. Pokud chcete předejít zlomeninám nebo osteoporóze, nepodceňujte přísun vitamínů (vitamín D aj.) a minerálů (vápník), které zdraví kostí podporují.

Se změnou stravovacích návyků se nezapomínejte také pravidelně hýbat a dostatečně odpočívat. Spánek je pro regeneraci velmi důležitý. Výzkumy dokazují, že ženy, které si dopřávají pravidelný, kvalitní spánek, spalují o 33 % více tuků než ty ženy, které spánku příliš nedají.

Doporučené změny v jídelníčku 40+

Vyšší příjem bílkovin

Snažte se bílkoviny zařazovat do každé vaší denní porce jídla. Jejich zdroje střídejte. Vybírejte z libového masa, mořských ryb, luštěnin včetně sóji a dalších rostlinných zásob.

S dostatečným množstvím bílkovin ve stravě a vhodným tréninkem k tomu udržíte své tělo v kondici, navíc bez obav, že přijdete o svalovou hmotu.

Vápník vs. sodík

V souvislosti s řídnutím kostí je vápník coby doplněk stravy naprosto zásadní. To ale neplatí o sodíku, kterého mají lidé středního věku spíše nadbytek. Přemíra sodíku vede k zadržování vody v těle, abnormální zátěži ledvin, ale také ke zvýšení krevního tlaku.

Více listové zeleniny

Kromě obsahu již výše zmíněného vápníku, je listová zelenina doslova elixírem mládí pro lidský mozek. Dále v ní najdete vitamín B a kyselinu listovou, chránící mozek před degenerativními poruchami.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí ve Světě zdraví jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život