Sdílej se svými přáteli...

Másla, margaríny, pomazánky – do redukce s nimi nebo bez nich?

Roztíratelné tuky a jejich místo v redukčního jídelníčku

Tuky konzumuje většina lidí v neúměrném množství. Jejich přebytek v jídelníčku brání redukci kilogramů.

Přemíra tuků ve stravě může být zároveň příčinou vzniku civilizačních chorob. Měli bychom se jim vyhýbat?

 

Publikováno: 21.10.2019



Před konzultací
−28 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Tuky z jídelníčku nevyřazujte, a to ani v případě, že chcete shodit pár nadbytečných kil.

Které tuky konzumovat, podle jakých kritérií je vybírat a jak s nimi v kuchyni nakládat? Čtěte dále.

Roztíratelné tuky

Roztíratelné tuky nechybí v žádné české domácnosti. Oblibu získaly u všech generací, jejich nabídka na trhu stále roste.

Máslo

Máslo je typickým zástupcem mléčných roztíratelných tuků. Obsahuje nejméně 80 % tuku a v kuchyni má všestranné využití.

Výrobek, jehož jediným zdrojem tuku není mléčný tuk nebo výrobek, v němž tuková složka nedosahuje 39 % procent, nelze považovat za máslo.

Výjimku představuje pouze tradiční pomazánkové máslo.

Margaríny

Výrobek s obsahem mléčného tuku do 3 % a převahou rostlinných tuků je označován jako margarín. Tuková složka většiny margarínů dosahuje 20-80 %.

Margaríny se od sebe vzájemně liší dle účelu jejich použití.

Výrobky krémovější konzistence upřednostňujte ve studené kuchyni, můžete si jimi namazat kus celozrnného pečiva.

Výrobky s vyšším obsahem tuku používejte k tepelné úpravě, mají lepší složení mastných kyselin.

Směsný tuk

Nevíte, co si představit pod pojmem „směsný tuk“? Jde o kombinaci mléčného tuku, rostlinných olejů a rostlinných tuků.

Spotřebiteli nabízí máslovou chuť i lepší výživovou hodnotu.

Pomazánky

V obchodě narazíte na nepřeberné množství pomazánek – průmyslově zpracovaných výrobků s nutričním složením, které velmi často neodpovídá zásadám zdravé výživy.

Narozdíl od roztíratelných tuků obsahují ztužený tuk, sacharidy, bílkoviny i řadu umělých aditiv, která zvýrazňují chuť a barvu výrobku.

Zdravější verze pomazánek hledejte v oddělení zdravé výživy.

Tuky v redukčním jídelníčku

Jaký je rozdíl mezi máslem, margarínem, směsným tukem a pomazánkou, již nyní víte. Některé z nich do zdravého, příp. redukčního jídelníčku patří, jiné nikoliv.

Vašemu zdraví neuškodí výrobky s menším podílem mléčného tuku a vyšším podílem rostlinného tuku. Takový produkt bude mít pravděpodobně lepší výživovou hodnotu i převahu omega-3 mastných kyselin. Dále vybírejte výrobky s menším podílem soli a přidaného cukru.

Nejlépe však uděláte, připravíte-li si vlastní pomazánku z celistvých potravin. Jejím základem může být tvaroh, lučina nebo třeba avokádo. Přidat do ní můžete jakoukoliv zeleninu, jednodruhové koření a bylinky dle chuti.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí ve Světě zdraví jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život