Sdílej se svými přáteli...

Mikrobiota a její vliv na lidské zdraví

Střevní mikrobiotika je pro mnoho lidí velkou neznámou.

Málokdo doopravdy ví, jaké procesy v ní probíhají, jak se k ní chovat, či jak ji nejlépe vyživovat.

 

Publikováno: 2.12.2019



Před konzultací
−34 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Životní styl dnešní doby mikrobiotě příliš nesvědčí a tvorba zánětů ve střevech je častým problémem současné populace.

Změny, které se na mikrobiotě podepisují

Kam zmizely přirozené potraviny? Proč došlo k nárůstu konzumace průmyslově zpracovaných potravin?

Tyto a jiné otázky si klade řada výživových poradců, nutričních terapeutů a jiných odborníků zabývajících se výživou.

Ačkoli jsme od nepaměti stavěni na konzumaci potravy s převahou rostlinné stravy, v jídelníčcích 21. století dominuje strava bohatá na živočišné produkty.

Červené maso a nasycené mastné kyseliny najdete na talířích téměř všech domácností.

Navíc, ve snaze žít v co nejvíce sterilním prostředí, připravujeme mikrobiotu o její přirozené prostředí.

Ve velké míře konzumujeme sůl, cukr  i antinutriční látky, které dříve nebo později vedou ke vzniku chronického zánětu střev.

Strava a mikrobiota

Převážná většina zdravotních problémů začíná právě u stravy. Nadměrná konzumace červeného masa a nasycených mastných kyselin přímo souvisí se zvýšenou aktivitou enzymů.

Ty svou činností ovlivňují vznik nádorových onemocnění.

Také vysokotučná strava narušuje mikrobiální rovnováhu. V konečném důsledku vede nejen k zažívacím potížím, ale i zánětům střevní sliznice a tvorbě karcinogenů ve střevním prostředí.

Naopak blahodárně působí na střeva pestrá rostlinná strava. Vláknina v ní ukrytá funguje jako prebiotikum, které pozitivně působí na střevní mikroflóru. Česnek, cibule, luštěniny a celozrnné obiloviny by v ní neměli chybět.

Prebiotika střevní mikroflóru nejen ozdravují, ale také podporují nárůst tělu prospěšných bakterií.

Stejně důležitá jsou i probiotika přirozeně se vyskytující v zakysaných mléčných výrobcích, mléčně kvašené zelenině nebo fermentované sóje.

TIP: Chcete si udržet zdravou střevní mikrobiotiku? Zařaďte prebiotika i probiotika do vašeho každodenního jídelníčku.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život