Sdílej se svými přáteli...

Nejlahodnější zdroje bílkovin, které mnoho lidí nezná

Netradiční zdroje bílkovin, které stojí za to vyzkoušet

Nevíte si rady, jaké zdroje bílkovin do vašeho jídelníčku zařadit?

Seznámíme vás s jejich nejlahodnějšími zdroji a poradíme vám, jak si na nich nejvíce pochutnat.

Publikováno: 12.8.2019



Před konzultací
−16 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Důležitost bílkovin se řeší dnes a denně. Přesto můžete být z množství informací zmateni a nevědět, jaké zdroje bílkovin do vašeho jídelníčku zařadit.

Dobrou zprávou je, že bílkoviny nejsou pouze v mase a proteinových prášcích. Nachází se jak v živočišných produktech, tak i v rostlinných potravinách.

Amarant

Kdo nezná amarant, o mnohé přišel. Jde o bezlepkový zdroj kvalitních bílkovin, jehož úpravě se meze nekladou. Připravit jej můžete nasladko i naslano.

Bílkoviny obsažené v amarantu jsou velmi kvalitní a svým složením se přibližují živočišným produktům.

Cottage sýr

Cottage je dnes poměrně známý. Tento tvarohový sýr je k sehnání v přírodní i ochucené variantě. Díky jeho neutrální chuti jej můžete všestranně využít.

Hodí se do pomazánek, salátů, na lívance nebo jen tak samotný s kusem celozrnného pečiva.

Lahůdkové droždí

Lahůdkové droždí je oblíbené nejen mezi příznivci rostlinné stravy. S klasickým droždím ovšem nemá nic společného.

Využívá se k zahuštění a ochucení pokrmů a jejich obohacení o bílkoviny a vitamíny skupiny B.

Chutí připomíná sýr, a tak jím vyšperkujete kdejakou pomazánku, omáčku či salát.

Seitan

Máte rádi maso? Pak vás možná překvapí chuť a konzistence seitanu. Seitan je vyráběn z pšeničné bílkoviny. Dobře tepelně upravený a dokonale ochucený je skutečnou lahůdkou.

Pro dosažení kompletního aminokyselinového spektra je vhodné seitan kombinovat s luštěninami, obilovinami nebo tzv. pseudoobilovinami (pohanka, amarant, quinoa apod.).

Tuňák

Ryby by v jídelníčku neměly chybět a na talíři by se měly objevovat alespoň 2x týdně. Zejména tuňák je perfektní volbou. Obsahuje nejen bílkoviny, ale také zdravé omega-3 mastné kyseliny.

Obohatíte jím každý salát, sendvič nebo třeba tvarohovou pomazánku.

Vejce

Vejce patří mezi nejkvalitnější zdroje bílkovin. Avšak zatímco vaječný bílek obsahuje pouze bílkoviny, ve žloutku najdete i tuky. V případě každodenní konzumace vajec dejte přednost bílkům.

Pořídit je můžete v tekuté i sušené podobě. A jak s nimi naložit? Přidejte je například do vyšlehané ovesné kaše. Dosáhnete tak jemné a dokonale nadýchané konzistence.

Vlašské ořechy

Věděli jste, že ořechy obsahují kromě tuků také bílkoviny? Vlašské ořechy obsahují všechny pro život důležité aminokyseliny v dostatečném poměru i množství.

Vlašské ořechy nejen, že nahradí maso, ale obsahují také řadu vitamínů a minerálních látek. Nezapomeňte je dobře rozkousat a před konzumací namočit na pár hodin do vody. Jejich namáčením zlepšíte vstřebatelnost živin v nich obsažených.

Quinoa

Quinoa neboli merlík chilský je bezlepková pseudoobilovina, která se vyznačuje svou oříškovou chutí. Nezapomeňte ji však před vařením propláchnout v horké vodě, abyste zamezili její jinak hořké chuti.

Jako jediná obilovina obsahuje plné spektrum aminokyselin, a tak slouží jako plnohodnotná náhrada masa. Hodí se ale také do karbanátků, polévek, sladkých i slaných kaší.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život