Sdílej se svými přáteli...

Para ořechy a jejich výjimečnost

Proč jíst para ořechy?

Také se řadíte mezi milovníky ořechů a nejrůznějších druhů semínek? Právě pro vás je tento článek jako ulitý.

Dnes si povíme něco o para ořechách, které se mohou chlubit mnoha skvělými vlastnostmi a účinky na celkové zdraví.

Publikováno: 25.1.2016



Před konzultací
−34 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Ořechy pro pevné zdraví

Para ořechy jinak nazývané také jako brazilské ořechy z toho důvodu, že jejich domovem je právě daleká Brazílie.

Para ořechy jsou stejně jako ostatní ořechy velmi kalorické, proto byste jich denně neměli konzumovat více, než menší hrst. Ořechy jsou sice vysoko energetickou potravinou, ale i přesto by měli být nedílnou součástí zdravých a dokonce i redukčních jídelníčků.

Jejich nutriční hodnota je díky nadměrnému obsahu tuku opravdu vysoká (kolem 60 %). Stejně jako jiné ořechy obsahují především tuky zdravé, tedy takové, které snižují špatný cholesterol a chrání tělo například před některými kardiovaskulárními onemocněními.

Antioxidanty nabitá potravina

V těchto typech ořechů naleznete velké množství nutričně hodnotných látek, jakými jsou vitaminy a minerály, proto si pojďme vyjmenovat alespoň nejdůležitější z nich.

V para ořechách najdete zejména vitaminy skupiny B a jeden z největších antioxidantů – vitamin E. Významnou složkou para ořechů jsou i hořčík, vápník, zinek, měď, fosfor a selen, z nichž poslední jmenovaný je zde zastoupen v opravdu významném množství.

Právě díky obsahu selenu se para ořechy považují za výjimečné. Jen málo potravin se s nimi v tomto ohledu může porovnávat. Selen je také výborným antioxidantem, což znamená, že zabraňuje oxidačnímu stresu v organismu. Ve zvýšené míře umí být velmi škodlivý.

Selen dále působí preventivně před některými jaterními poruchami a některé zdroje uvádí i jeho protektivní účinky před rakovinou prsu, plic i jater. Zabraňuje kornatění tepen, ale nutné je si dávat pozor na vhodné dávky tohoto prvku. I selenem je možné se předávkovat, proto pamatujte na to, že 100 g para ořechů obsahuje asi 4000 % denní doporučené dávky.

Zdravé tuky a kvalitní bílkoviny zároveň

Předností těchto ořechů je i fakt, že obsahují velmi hodnotné bílkoviny, které jsou složené až z osmnácti aminokyselin. Díky pravidelné, avšak umírněné konzumaci para ořechů zlepšujete stav svých vlasů, nehtů i pleti, což ocení zejména ženy.

Pokud jste doposud para ořechy do svého jídelníčku pravidelně nezařazovali, anebo jste o nich dnes slyšeli samé novinky, je právě na čase je vyzkoušet.

Kromě vysoké nutriční hodnoty para ořechy oplývají i výbornými chuťovými vlastnostmi, proto jsou skvělým zpestřením každého všedního jídelníčku. Zkuste své oblíbené ořechy někdy nahradit právě těmito a uvidíte, že si je zamilujete.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život