Sdílej se svými přáteli...

Práce na zahradě místo tréninku

Zahradničení jako efektivní trénink

Možná vás to nenapadlo, ale práce na zahradě může skvěle posloužit jako cvičení na posílení a zpevnění celého těla.

Při zahradničení také spalujete kalorie, čímž podporujete i hubnutí.

 

Publikováno: 28.11.2016



Před konzultací
−12 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Na rozdíl od pocení se v uzavřeném fitness centru, působí práce na zahradě také relaxačně a je ideální venkovní aktivitou.

Jestli máte zahradu, můžete to vyzkoušet kdykoli, pokud ne, domluvte se někdy s rodinou nebo známými, že jim se zahradničením pomůžete a zároveň společně uděláte něco pro své zdraví a kondici.

Zahradnické činnosti jako cvičení

Práce na zahradě může být vlastně zároveň strečinkem, posilováním i kardio (aerobním) cvičením.

Hrabání listí podporuje vytrvalost, pohyb v nerovném venkovním terénu flexibilitu, prořezávání stromků a keřů, rytí záhonů, sekání trávníku a sekání a přenášení dřeva posiluje svalstvo.

Jelikož většina zahradnických prací vyžaduje opakované pohyby a zdatnost, jsou celou dobu zapojeny všechny hlavní svalové skupiny: nohy, hýždě, paže, ramena, záda, břicho a rovněž spalování kalorií je snadnější.

Zahradničení a spalování kalorií

Se zahradními aktivitami je jednodušší i hubnutí. Zde je seznam obvyklých úkolů a kolik kalorií může spálit během 30 minut jejich provozování člověk, který váží cca 77 kg:

  • Odklízení sněhu 243 kalorií (když je sněhu hodně a je těžký až 364 kalorií)
  • Sekání trávníku ruční sekačkou 243 kalorií
  • Práce s těžkým elektrickým nářadím a sekání dřeva také 243 kalorií
  • Pokládání drnu, rytí, okopávání, obdělávání, čištění půdy a pletí 202 kalorií
  • Sázení stromů a semen 182 kalorií
  • Hrabání a pytlování listí 162 kalorií
  • Zalévání záhonů 61 kalorií

Další zdravotní výhody

Práce na zahradě snižuje hladiny cholesterolu a krevní tlak a je prevencí před vznikem diabetu nebo osteoporózy.

Kromě fyzických přínosů má ovšem i psychické účinky. Samotné posezení v přírodě a její sledování působí proti stresu a uvolňuje napětí ve svalech a sledovat výsledky své snahy, když pozorujete, jak se vaše zahrada z holé země a malých semínek rozrůstá a krásní, pochopitelně zvyšuje sebevědomí.

Abyste ze své práce měli co nejvíce zdravotních výhod, používejte co nejméně techniky (je-li to možné). Pracujte s kleštičkami, nůžkami, křovinořezy a ručními sekačkami.

Užitečné rady

  1. Než se pustíte do práce, proveďte čtvrthodinový strečink (protažení svalů). Uvidíte, že se vám bude pracovat lépe a vydržíte aktivní déle.
  2. Při hrabání, okopávání a pletí držte záda rovně, s nohama na šířku ramen.
  3. Zvedejte předměty tak, že si kleknete, ohýbejte kolena, ne záda.
  4. Nezapomeňte na pravidelné přestávky. Cca po 15 minutách si dopřejte na chvíli odpočinek a napijte se vody. Stejně tak si dejte pauzu kdykoli, když pocítíte únavu či dokonce bolest. Zkuste přejít buď k jiné, ne tak namáhavé aktivitě, nebo si prostě odpočiňte a osvěžte se.
  5. Pořiďte si podložku na kolena – mnoho činností vyžaduje delší dobu klečet.
  6. Střídejte strany částí těla, které zapojujete.
Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život