Sdílej se svými přáteli...

Přivítejte jaro stravou plnou antioxidantů

Konečně je tu jaro a s ním i výrazné oteplení. U někoho z vás se může objevit i pověstná jarní únava.

Co takové vyčerpání způsobuje, a jak s ním jednoduše skoncovat?

Publikováno: 3.4.2017



Před konzultací
−12 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Právě jaro je ideálním obdobím k tomu, abyste nastolili ve svém jídelníčku zdravější režim a začali odlehčovat stravu od těžkých jídel.

Mnoho z vás začne na jaře praktikovat různé detoxikační programy, v rámci kterých dochází k omezování velkého množství různých složek stravy.

Takové odpírání může být kamenem úrazu, nikoli jarním pomocníkem, jak si někteří z vás mohou myslet.

Odlehčete jídelníček tak, abyste netrpěli hlady

Je to zcela jednoduché. Zapomeňte na různé hladovky a rozhodně se nepouštějte do ovocných, zeleninových či jiných, vysoce striktních diet.

Pokud si jednou za čas uděláte čistě zeleninový a ovocný den, tak to jistě vadit nebude a svému organismu významně odlehčíte. V každém případě byste se v takovém režimu neměli nacházet delší dobu bez předchozí indikace lékařem.

Jarní detoxikace organismu správně nespočívá v šoku v podobě omezení celkového energetického příjmu. To je chyba, které se mnozí z vás opakovaně dopouštějí. Její skutečná podstata spočívá v nastolení správného stravovacího režimu.

Jeho hlavními složkami jsou zdravé a dobře stravitelné potraviny s dostatkem vlákniny, antioxidantů, vitaminů, minerálů a jiných kvalitních živin.

Několik zásad odlehčeného jarního jídelníčku:

  • Zařaďte dostatek čerstvé zeleniny různých barev! (alespoň 400g denně).
  • Nahraďte tučné mléčné a masové výrobky libovým masem.
  • Vyhýbejte se technologicky zpracovaným potravinám.
  • Pijte dostatek čisté vody.
  • Omezte příjem rafinovaného cukru (i z nápojů).
  • Zařaďte pravidelně zelený čaj.
  • Jezte dostatek ovoce.
  • Zařaďte zdravé tuky – zejména ze semen, ořechů a ryb.
  • Jezte podle pocitu hladu a zbytečně se nepřejídejte.

Díky těmto několika zásadám nastolíte ve svém jídelníčku režim.Zároveň ho doplníte dostatečným množstvím zeleniny a ovoce, také antioxidanty, které jsou nezbytné v boji proti volným radikálům.

Významnými antioxidanty jsou:

  • vitamin C a E
  • koenzym Q10
  • zinek
  • selen
  • minerální látky a polyfenoly (obsažené například v zeleném čaji, mořských řasách a jiných rostlinných zdrojích)

Věřte, že efektivní jarní jídelníček plný antioxidantů rozhodně neznamená hladovění či pouhé popíjení šťáv po dobu několika týdnů. Jde především o jeho vyváženost a pestrost. Jídelníček by měl být bohatý na základní makroživiny, zeleninu, ovoce, vlákninu a jiné nutričně významné složky.

Rozhodně nenechávejte své tělo hladovět a doplňte svůj režim dostatkem přirozeného pohybu na čerstvém vzduchu. Uvidíte, že jarní únava se vám obloukem vyhne a vy jako bonus možná ztratíte i nějaké to zimní kilo navíc.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život