Sdílej se svými přáteli...

Snižování hmotnosti v období menopauzy

Menopauza a hubnutí

Menopauza v životě ženy s sebou přináší velké změny.

Řadě projevů, jako je například růst hmotnosti, lze ale úspěšně předcházet.

Publikováno: 30.11.2015



Před konzultací
−9 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

V období menopauzy u žen dochází k hormonálním změnám, mění se jí tělesné proporce, svalová hmota ubývá, tuková tkáň naopak roste a ukládá se zejména v oblasti břicha, a klesá bazální metabolismus.

O zmíněných dějích se již dnes moc dobře ví, jsou přirozenou součástí životního cyklu.

Častěji nastává menopauza u vegetariánek, kuřaček, žen s nízkou tělesnou hmotností, podvýživou a nepravidelnou menstruací. Jednou vás to ale čeká všechny. Abyste si tato báječná léta patřičně užily, musíte se o sebe zvlášť starat, udržovat si dobrou kondici i náladu.

Zásada stravování u žen po menopauze

  1. Základem by měla být strava racionální, a to s dostatečným poměrem všech živin a optimálním pitným režimem.
  2. Pestrá strava, alespoň 5 krát denně po menších porcích.
  3. Nevynechávejte přílohy, které jsou vynikajícím zdrojem komplexních sacharidů. Zkušenosti ukázaly, že to vede ke zhoršení nálad a možnému výskytu depresí.
  4. Jezte hodně kvalitních bílkovin, které jsou obsaženy v mase (preferovat libové maso), rybách, vaječných bílcích a mléčných výrobcích.
  5. Zařazujte do jídelníčku luštěniny pro zdroj rostlinných fytoestrogenů, které mohou snižovat projevy menopauzy (výkyvy nálad, pocení, návaly horka)
  6. Omezte konzumaci alkoholu – zdroj prázdných kalorií, bez výživové hodnoty
  7. Zvyšte příjem vlákniny (ovoce, zelenina, celozrnné výrobky)
  8. Preferujte rostlinnou stravu před živočišnou
  9. Pokuste se vyhnout ztuženým a živočišným tukům, smaženému jídlu a fast foodu.

Nezapomínat na pohyb

Fyzická aktivita je nedílnou součástí boje s nadváhou a obezitou v každém věku. S přibývajícím věkem se její potřeba zvyšuje. Strava je sice pořád nejdůležitější, ale v určitém období vašeho života, což může být docela pravděpodobně právě menopauza, pocítíte, že to tělu nestačí.

Zásadní je, aby vás pohyb bavil, protože jen v takovém případě u něj vydržíte. Klidně se mu věnujte jen 30 minut denně. Ve zbylém čase ho lze doplnit nějakou pěší vycházkou, během, výletem na běžkách, na kole nebo na bruslích. Pravidelný sport vám pomáhá udržet si zdravou hmotnost a pozitivní náladu.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život