Sdílej se svými přáteli...

Surfování – způsob, jak zformovat svou postavu během dovolené

Tvarujte postavu na surfu

Surfování si bohužel v našich zeměpisných šířkách užívat nemůžeme, ale pokud vyrážíte na dovolenou k moři nebo oceánu, rozhodně byste měli tento populární sport vyzkoušet. Má totiž mnoho zdravotních výhod.

Přečtěte si v tomto článku, jaké to jsou a co dalšího je důležité o surfování vědět.

Publikováno: 8.8.2016



Před konzultací
−9 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Možná jste si všimli, že ve filmech, seriálech a dokumentech vypadají surfaři vždy mladistvě a vesele. Není divu, když se věnují aktivitě, ke které kromě surfařského prkna (surfboardu) potřebují jen vodu a slunce.

Hlavní přínosy surfování

Zlepšuje kondici a zpevňuje postavu

Surfování patří mezi tzv. kardiovaskulární cvičení, které kromě svalů posiluje i srdce. Jeho základem je pádlování, takže se zaměřuje především na střed a horní část těla. Ale jakmile chytíte vlnu, musíte zapojit také nohy. Vodní sporty obvykle zapojují celé tělo a surfování není výjimkou.

Podporuje zdravou mysl

Každý aktivní pohyb uvolňuje endorfiny – hormony štěstí a dobré nálady. Konkrétně surfování učí rovněž trpělivosti a pomáhá zcela „vypnout“ stresující myšlenky, které se vám jinak každodenně honí hlavou. Pro tento okamžik jste jen vy a vaše spolupráce s prknem a vlnami oceánu.

Další zdravotní účinky surfování

Zlepšuje vytrvalost, zvyšuje energii a samozřejmě má vliv rovněž na hubnutí: během hodiny surfování můžete spálit až 400 kalorií.

Jak se vyhnout rizikům?

Surfování není tak snadné, jak na první pohled vypadá. Rozhodně je třeba vyrážet na prkno se zkušeným instruktorem. Přesto se hodí znát tyto základní věci, např. být alespoň trochu zdatný plavec, dodržovat instrukce pro surfaře (které jsou přímo na tabulích na pláži), držet se v blízkosti pláže (nevyrážet daleko na otevřený oceán či moře), vždy zkontrolovat, zda je vrchní část prkna dobře navoskovaná, a lano, kterým si k němu přivážete nohy, nepoškozené.

Před samotným surfováním se stejně jako před každým jiným tréninkem nezapomeňte rozehřát.

Jak začít se surfováním?

Nejprve se lidé základní tipy a triky učí na suchu, na pláži, poté si sílu vln zkouší ve vodě bez prken.

Co se týče další výbavy, obvykle se doporučuje nosit neopren a úplným začátečníkům místo klasického surfboardu pěnový softboard, který je lehčí.

Pádluje se buď pomocí paží, nebo nohou, případně kombinovaně. Novým dynamickým způsobem je tzv. „stand up paddling“ s velkým prknem.

Etiketa surfování

  1. Nepádlujte kolem lidí, kteří jsou již na vlně.
  2. Osoba, která je nejblíže k lámající se vlně, má přednost.
  3. Respektujte přednost v jízdě.
  4. „Nekraďte“ ostatním vlny.
  5. Vždy se omluvte a ujistěte, že jsou všichni v pořádku, způsobíte-li kolizi.

Naučte se číst v oceánu

To pochopitelně vyžaduje léta zkušeností. Postačí, když se naučíte rozeznat nebezpečné proudy, tzv. RIPy.

Mívají tmavší barvu, kalnou nahnědlou vodu (to způsobuje přimíchaný písek ze dna) nebo v nich rovnou uvidíte nečistoty, které vyplavují. Hladší povrch s menšími vlnkami a vlny v jejich okolí se lámou daleko do moře po obou stranách proudů.

Jestliže vás proud chytí, nepádlujte proti němu, ale počkejte, až se voda uklidní, popř. ho objeďte z druhé strany.

Kde se učit surfovat?

Lekce surfování si lze vyzkoušet v rámci dovolené anebo se můžete rovnou přihlásit na surfařský kurz.

V Evropě se konají hlavně v Portugalsku, Španělsku či Francii. Jinak je kolébka tohoto sportu na Havaji, kde je i součástí místního náboženství a mytologie.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život