Sdílej se svými přáteli...

Úpravy životního stylu, které vám dle amerických vědců prodlouží život

Delší život díky jednoduchým úpravám životního stylu

Obyvatelé USA investují nejvíce peněz do zdravotní péče, a přitom je jejich zdravotní stav v porovnání se stavem lidí z jiných vyspělých zemí horší.

Vědci z prestižní univerzity Harvard zjišťovali proč, a ke svému výzkumu využili studia zdravotních sester a profesionálů v péči o zdraví. Jak výzkum dopadl? Čtěte dále.

Publikováno: 13.8.2018



Před konzultací
−27 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

V případě materiálů šlo především o údaje, jež se týkaly stravování, fyzické aktivity, tělesné hmotnosti, kouření a spotřeby alkoholu, které pocházely z pravidelně podávaných ověřených dotazníků.

Tímto způsobem se jim podařilo vytipovat 5 zásadních faktorů, které mohou prodloužit život nejenom Američanům.

Asi už tušíte, jaké změny životního stylu to mohou být, ale třeba pro vás bude právě tento článek motivací k jejich osvojení.

Pokud jich zvládnete dodržovat všech pět, znamená to dle výzkumu až 14 let života navíc pro ženy a 12 let pro muže.

Pravidelná pohybová aktivita

Je jí myšleno alespoň 30 minut denně mírného až intenzivního pohybu, který vede k:

  • zlepšení nálady
  • shození nadbytečných kil
  • lepšímu stavu svalů a kostí
  • zvyšování energie
  • snižování rizika vzniku různých onemocnění
  • podpoře kvality spánku a sexu
  • zmírnění chronické bolesti
  • dobré pleti
  • zlepšení činnosti mozku a paměti
  • novým kontaktům a zábavě (jestliže cvičíte skupinově)

Vyvážený a pestrý jídelníček

Správné stravování zahrnuje všechny důležité živiny: bílkoviny, sacharidy, tuky, vitamíny a minerály. Mezi základní principy patří upřednostnit nenasycené tuky a zcela se vyhnout trans tukům.

Dále omezit jednoduché cukry ze sladkostí a sladkých nápojů, sůl a průmyslově zpracované potraviny. Za den je třeba sníst minimálně 40 g ovoce a zeleniny a nezapomínat do svého jídelníčku zařazovat luštěniny, celozrnné obiloviny, ořechy a omega-3 mastné kyseliny.

Udržování zdravé tělesné váhy

Zdravá hmotnost je definována pomocí BMI indexu. Normální BMI u dospělých má hodnotu 18,5-24,9. Čím je menší, tím více člověku hrozí podvýživa, čím vyšší tak naopak obezita. Jak shodit přebytečná kila a udržet si vhodnou hmotnost?

Vraťte se k předchozím dvěma bodům. Není nutné přehánět to s počítáním kalorií, v zásadě akorát platí nespotřebovat jich denně více, než je váš denní výdej.

Umírněné pití alkoholu

Co to znamená? Muži by neměli překročit 20 g alkoholu (tj. 250 ml vína, 0,5 l piva nebo 60 ml tvrdého pití) za den, ženy 10 g (cca 125 ml vína, 0,3 l piva či 40 ml tvrdého).

Vyšší konzumace způsobuje riziko vzniku různých typů rakoviny (u žen více než u mužů), cukrovky, poškození jater, deprese, srdečního selhání nebo dokonce demence, o dopadech na sociální a rodinný život lidí, kteří pijí přes míru, ani nemluvě.

Normální je nekouřit

Zatímco sklenička vína může zvyšovat hladinu „dobrého“ HDL cholesterolu a snižovat vysoký krevní tlak (ovšem nic nezkazíte, budete-li abstinenty), v případě kouření pozitiva neexistují. Kuřákům nezbývá, než se svého zlozvyku vzdát úplně a jednou provždy.

Dodržování všech zmíněných 5 bodů dle vědců znamená, kromě prodloužení délky života, také o 82 % nižší riziko úmrtí na kardiovaskulární choroby a o 65 % na rakovinu ve srovnání s lidmi, kteří si neosvojili ani jednu z těchto úprav životního stylu.

Odměnou vám bude kromě pevného zdraví i dobrý pocit ze sebe sama.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí ve Světě zdraví jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život