Sdílej se svými přáteli...

Vyzrajte nad jarní únavou správnými doplňky stravy

Nenechte se dohnat únavou, zakročte včas těmi správnými doplňky stravy

Únava dožene na jaře kde koho. S našimi tipy se jí ale můžete bezpečně vyhnout. Jak na to?

Konzumací správné stravy obohacené o některé vitamíny a minerály, díky kterým pocit únavy zmírníte, v lepším případě jí předejdete úplně.

Publikováno: 9.4.2018



Před konzultací
−15 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Proč jste unaveni?

K naprostému vyčerpání může docházet z mnoha důvodů. Prvním krokem, jak přijít únavě na kloub, je návštěva lékaře, který vyloučí případné zdravotní potíže, jež by právě únava mohla doprovázet.

Pakliže jste zdravý/á jako rybička, je dobré se zamyslet nad skladbou vašeho jídelníčku. Je dostatečně pestrý? Obsahuje důležité vitamíny a minerály, které ke správné činnosti lidské tělo potřebuje?

Za vaši nevýkonnost může pravděpodobně i nedostatečné pobývání na čerstvém vzduchu a na slunci obzvlášť, jelikož příjem vitamínu D ze slunečního svitu hraje v případě únavy zásadní roli.

Jídelníček pro získání energie

Zimní období je samo o sobě dosti vyčerpávající. Málo denního světla, krátké dny a nízké teploty k přílivu energie zrovna nevedou. Stejně tak se na vašem metabolismu projevuje nízká hladina vitamínu D, kterého člověk v zimních měsících přijímá pomálu.

Právě vitamín D má podstatný vliv na fungování imunitního systému, správné ukládání vápníku do kostí, svalovou sílu a únavu.

Zaměřte se tedy na jeho přijímání skrze mořské ryby (losos, sardinky), vaječné žloutky a játra.

Mějte však na paměti, že se jím lze předávkovat, proto s pravidelnou konzumací těchto potravin není třeba užívat i vitamínové doplňky.

Pro dospělého člověka je doporučená denní dávka vitamínu D 2,5-10 mikrogramů za den. Horní hranice dosahuje 50 mikrogramů (2000 IU). Pro bližší představu obsahují výše uvedené potraviny jeho následující množství:

  • vejce – 0,8-3 mikrogramů/100 g
  • ryby – 0,2-47,7 mikrogramů/100 g (odvíjí se od druhu)
  • rybí játra – 120 mikrogramů/100 g

Za únavou ale nemusí stát pouze nedostatek vitamínu D. Stejně důležitá je i hladina železa v krvi. Dostatek železa obsahují opět játra, ryby, ale také červené a bílé maso. V rostlinné podobě jím disponuje quinoa, čočka, fazolky, hrášek, tofu, listová zelenina a kešu ořechy.

V případě rostlinných zdrojů je však vstřebatelnost železa o něco nižší, proto k jídlu, jež tyto potraviny obsahuje, vždy přidejte šťávu z citrónu. S vitamínem C se železo lépe vstřebává. Pro lepší pocit kombinujte živočišné zdroje se zdroji rostlinnými.

Léčivý spánek

Únava souvisí i se spánkovým režimem. Proto jste-li věčně věků nevyspalí, dopřejte tělu kvalitní 8hodinový, nerušený spánek, který si po celém dni zaslouží. Dbejte na včasné usínání, k čemuž vám mohou dopomoci různé rituály, meditační cvičení, klidné prostředí, ale i správně sestavený jídelníček.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí ve Světě zdraví jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život