Sdílej se svými přáteli...

Zelené výhonky jako součást redukčního jídelníčku

Zařazení zelených výhonků do redukčního jídelníčku

Zelené výhonky neslouží jen pro okrasu. Na talíři sice skvěle vypadají, ale ještě lépe chutnají.

Proč zelené výhonky zařadit do jídelníčku a kde je jednoduše pořídit? Čtěte dále.

Publikováno: 30.4.2018



Před konzultací
−9 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

O prospěšnosti konzumace zelených výhonků a jejich pozitivnímu vlivu na zdraví není sebemenších pochyb. Každé vaše jídlo nutričně obohatí a na talíři navíc skvěle vypadají.

Proč jsou tak výjimečné?

Zeleným výhonkům je připisována celá řada pozitivních účinků na lidské zdraví.

Bylinky i natě obsahují pestrou škálu vitamínů a minerálních látek, přičemž mezi ty nejvýznamnější patří vitamín A, C, draslík, hořčík, vápník a železo.

V zelených výhoncích jsou ale ukryty i fotochemikálie (flavonoidy, karotenoidy aj.) schopné antibakteriálních, antioxidačních, protivirových a protizánětlivých účinků.

Snižují hladinu krevních tuků a dokáží regulovat hodnoty krevního tlaku.

Kolik vás stojí?

Pořízení natí a výhonků nemusí být příliš nákladné. Pokud zahradničíte, můžete si je sami vypěstovat v pohodlí domova, a to jak na zahrádce, tak třeba za oknem.

A po jakých druzích vlastně sáhnout?

  • cibulová nať
  • petrželová nať
  • celerová nať
  • mrkvová nať
  • řeřicha setá
  • pažitka

Když vás čekat nebaví

Ušetřete čas a vyrazte na farmářské trhy, do nejbližšího zahradnictví nebo lépe vybavených obchodních řetězců ve vašem okolí. Bylinky zde jistě seženete, a to buď v řezané podobě, nebo v květináčích.

Vybírejte takové druhy, jejichž využitím jste si bezpečně jisti. Příjemnou vůni a dokonalou chuť dodá vašemu jídlu petrželka kudrlinka, bazalka, máta peprná, meduňka, libeček a spousta dalších.

Jak s nimi zacházet?

Je jedno, zda zvolíte natě nebo přímo výhonky, vždy ale jimi jídlo ozdobte až v závěru jeho přípravy.

Tepelnou úpravou výhonků se zbytečně připravíte o jejich nutriční hodnoty, kvůli kterým jsou tak výjimečné. Spolu s touto ztrátou navíc přijdou i o svou přirozenou chuť a oku lahodící zelenou barvu.

Natěmi, výhonky i bylinkami můžete ochutit jakékoli jídlo-sladké, slané, záleží na vás. Chybu neuděláte, kdy je přidáte do ovocných či zeleninových salátů, pomazánek, smoothie nebo domácích šťáv. Senzačně chutnají i jen tak samotné, na sladkých dezertech či nadrobno pokrájené na krajíci čerstvého chleba.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí ve Světě zdraví jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život