Sdílej se svými přáteli...

Čočková dieta

Čočková dieta a hubnutí

Objevte kouzlo luštěniny, kterou rády jedly už vaše babičky. Nejenom, že vám na různé způsoby zachutná, navíc vaše tělo získá spoustu hodnotných bílkovin. Čočka vám také pomůže účinně shazovat nabyté kilogramy.



Před konzultací
−12 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Levná, ale přitom nutričně velmi hodnotná potravina

Luštěniny jsou k naší škodě stále často podceňovanou součástí našeho jídelníčku. Orientovali jsme se na maso, a přitom jsme zapomněli, že velmi chutným a bohatým zdrojem bílkovin jsou také luštěniny. Navíc jsou v porovnání s masem velice levné. Proto dnes luštěniny a jejich výživové hodnoty znovu objevujeme a využíváme je v dietách.

Jednou z nejdostupnějších luštěnin je čočka, proto je na ní založena také dieta. Má vysoký obsah bílkovin a sacharidů. Díky tomu dodá tělu látky určené k chemickým procesům pro růst svalstva a navíc ještě zasytí. Čočková dieta může vypadat například tak, že si každý den zvolíte jedno hlavní jídlo, a to buď večeři, nebo oběd a zařadíte k němu čočku v nějaké úpravě.

Překvapivě zjistíte, že existuje spousta různých úprav čočky, takže počáteční obavy o to, zda se vám čočka za chvíli nepřejí, se nakonec nejspíše rozplynou. V nabídce není jenom klasická čočka, kterou známe, existuje také červená čočka, kterou můžete naučit připravovat. Pochopíte, že čočka není stereotypním jídlem, ale má velkou variabilitu.

Pozor jenom na plynatost z čočky, dá se jí předcházet dostatečně dlouhým namáčením, delším vařením a bylinkami používanými při vaření.

Výhody:

  • zařazujete do jídelníčku zdravou potravinu,
  • doplňujete ve svém těle rostlinné bílkoviny,
  • objevíte chuť červené čočky

Nevýhody:

  • každá jednostrannost škodí,
  • pokud půjdete v čočkové dietě do extrému, při návratu k původnímu stravování hrozí jojo efekt,
  • čočka způsobuje plynatost

Princip stravování při čočkové dietě:

Vzorový jídelníček čočkové diety

1. den
Ovesná kaše s ovocem,
Jablko,
Pečená treska s česnekovou čočkou,
Bílý netučný jogurt,
Čočkový salát s mrkví, hlávkovým salátem a oříšky
2. den
Kukuřičné lupínky v mléce,
Pomeranč,
Čočková polévka s dietním párkem,
Šopský salát,
Míchaná čočka s barevnou rýží a bylinkami
3. den
Müsli s medem a oříšky,
Hruška,
Pečená krůtí prsa s rýží,
Ovocný tvaroh,
Vařená čočka s kořenovou zeleninou
4. den
Celozrnný rohlík s dietní šunkou,
Müsli s ovocem,
Čočková sekaná s bramborem,
Cottage sýr a rajče,
Celozrnný chléb s čočkovou pomazánkou
5. den
Jogurt s ovocem,
Ovocný salát z jablek, hrušek a vlašských ořechů,
Dušené kuřecí kousky s bramborovou kaší,
Mléčný zakysaný nápoj,
Drůbeží vývar s vejcem
Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život