Sdílej se svými přáteli...

Dieta bez pečiva

Pečivo obsahuje velké množství sacharidů, proto existuje i varianta diety bez pečiva. Hodně lidí si myslí, že když pečivo prostě a jednoduše vynechá, bude účinně hubnout. Je to ale pravda, nebo jde jenom o mýtus, který se ale mnozí z nás řídí?



Před konzultací
−18 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Pozor na příliš nízký obsah sacharidů

Tvrzení, že zhubnete dietou, při které budete vynechávat pečivo, je skutečně mýtus. V pečivu najdete polysacharidy, které jsou pro správné zdravé stravování a vyvážený jídelníček také naprosto nezbytné. Příjem sacharidů potřebujete, je palivem pro vaše tělo. Proto úplné vynechání pečiva během diety rozhodně není správné.

Určitý příjem sacharidů potřebujete, ovšem měl by být kontrolovaný. Důležité je ale, jaké si vybrat pečivo. Se správným pečivem máte šanci zhubnout. Rozhodně byste měli vynechávat pečivo z bílé mouky a naopak ho nahrazovat pečivem celozrnným, které obsahuje hodně vlákniny a také dostatečný poměr minerálů, vitamínů i zdravých tuků. Proto je nutné u pečiva studovat především obsah vlákniny. Ten vám jednoznačně poví, zda jde o skutečně celozrnné pečivo, nebo o pečivo bílé, které bylo jenom přibarvováno, aby dosáhlo zdání celozrnného.

Tmavé pečivo rozhodně neznamená, že jde o celozrnný produkt, jak si mnoho lidí mylně myslí. Proto hledejte u pečiva jeho složení, které vám napoví, zda je zdravé nebo ne.

Dieta úplně bez pečiva podle odborníků rozhodně není správná. Pečivo navíc umožňuje stravitelnost určitých jídel. Úplné vynechání pečiva se také někdy kombinuje s vynecháním příloh (ukázka diety níže se týká právě tohoto případu). To už je opravdu nebezpečné, protože vám budou chybět sacharidy. Pokud i přesto chcete dietu bez pečiva zkusit, nikdo vám v tom samozřejmě bránit nemůže.

Výhody:

  • omezujete příjem sacharidů,
  • nepřejídáte se prázdnými kaloriemi, které obsahuje bílé pečivo,
  • zcela vynecháváte pečené sladkosti

Nevýhody:

  • hubnoucí efekt je podle vyjádření odborníků dosti sporný,
  • některá jídla jsou bez doplňku v podobě pečiva mnohem hůře stravitelná,
  • tuto dietu nelze dodržovat dlouhodobě

Princip stravování při dietě bez pečiva:

Vzorový jídelníček diety bez pečiva

1. den
5 plátků dietní šunky, cottage sýr, paprika,
Pomeranč,
Pečené kuře se zeleninovou oblohou (rajčata, papriky, salátová okurka),
Okurkový salát,
Salát z naklíčené čočky
2. den
Nízkotučný tvaroh se směsí čerstvého ovoce,
Jablko,
Dušená kuřecí kousky s hráškem vařeným na páře,
Mléčný zakysaný nápoj s ovocem,
Fazolová polévka
3. den
Müsli s ovocem a oříšky,
Hruška,
Pečený pstruh s dušenými zelenými fazolkami,
Mrkvový salát,
Zeleninový vývar
4. den
Vejce na měkko, obloha z rajčat a paprik,
Pomelo,
Kuřecí prsa s dietní šunkou a sýrem, brokolice vařená na páře,
Nízkotučný jogurt,
Zapečený květák
5. den
Lučina s bylinkami, 5 plátků dietní šunky, okurka,
Banán,
Pečený králík s dušenou kořenovou zeleninou,
Salát z rajčat a paprik,
Hrachová polévka
Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život