Sdílej se svými přáteli...

Dieta každý druhý den

Dieta každý druhý den

Poslední dobou je velmi populární dieta americké lékařsky Kristy Varadyové. Snaží se skloubit dohromady dvě zdánlivě nesouměřitelné věci, a sice hubnout a přitom si zároveň k jídlu dopřát to, na co máte právě chuť. Připadá vám, že to není možné? Ale ano je.



Před konzultací
−9 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Zkouška proběhla na myších

Dieta zvaná každý druhý den vychází ze dvoudenního režimu. Jeden den si dopřejete jídlo podle své chuti a přání, druhý den dodržujete mírnou variantu půstu. Nejde o žádné dlouhodobé odříkání. Jednoduše se druhý den budete řídit pravidlem, že sníte maximálně 500 kalorií. Jíte ovšem cokoli. Vlastně tedy střídáte ob den půst s normální stravou.

Teď vám možná připadá, že tohle by vás napadlo taky. Varadyová má ovšem svoji teorii podloženou dlouhým výzkumem. Původně zjišťovala, zda takový režim zabrzdí růst rakoviny u myší, aniž by došlo ke snížení jejich váhy. Myši ale hubly. Ačkoli se výsledky výzkumu u myší vlastně nepovedly, rozhodla se Varadyová zjistit, zda stejný efekt bude fungovat i u lidí. Pokud ano, měla by v záloze velmi úspěšnou dietu. Stovky dobrovolníků, kteří se výzkumu zúčastnily, potom potvrdily, že tomu skutečně tak je. Odbourával se jim tuk, zlepšovaly se parametry jako BMI či hladina cholesterolu.

Výhodou je, že nemusíte uvažovat nad tím, co jíte. Jeden si můžete dopřát vše, na co máte chuť a druhý den také – pouze s tím omezením, že nesmíte sníst více než 500 kalorií. Zda to bude formou sacharidů, bílkovin či tuků, to už je ovšem na vás. Tato dieta bere v úvahu skutečnost, že právě vůle dodržet předepsaný režim je při dlouhodobých dietách velkým problémem. Jeden den omezování stravy ale zvládnete. Tím spíše, že si můžete druhý den dopřát jídlo podle libosti.

Výhody:

  • Můžete si obden dopřát jídlo, na které máte chuť.
  • Jednodenní mírný půst zvládnete snáze než dlouhodobý omezující režim.
  • Dlouhodobě budete velmi efektivně spalovat kalorie a udržovat si váhu.

Nevýhody:

  • Režim střídavého půstu není vhodný pro každého.
  • Během dietních dnů si musíte pečlivě počítat kalorie, abyste nepřesáhly povolených 500.
  • Lidé, kteří potřebují pravidelnost (diabetici apod.) tuto dietu mohou rovnou vyloučit.

Princip stravování při dietě každý druhý den

Vzorový jídelníček diety každý druhý den

Jídelníček v liché – dietní dny:
K pití po celý den zvolte ideálně neperlivou filtrovanou vodu (nezvyšujete v nápojích zbytečně kalorie), u masa si hlídejte množství a jezte jenom malý tenký plátek (abyste celkově nepřekročily kalorie), u polévky snězte jenom malou mističku, stejně tak u kaše.
1. den
Malá mistička ovesné kaše,
není
Králík na česneku, zeleninová obloha,
není
Hovězí vývar se zeleninou
2. den
Netučný bílý jogurt s tenkým plátkem celozrnného chleba,
není
Přírodní kuřecí plátek s dušenou kedlubnou,
není
Zapečená směs kukuřice, hrášku a mrkve s jedním vejcem
3. den
Dva plátky dietní šunky, půlka celozrnného rohlíku,
není
Pečená treska s vařenou zeleninou (hrášek s mrkví),
není
Pečená treska s vařenou zeleninou (hrášek s mrkví),
4. den
Netučný tvaroh s trochou sekaných oříšků,
není
Krůtí prsa s dušenou mrkví,
není
Zeleninový vývar
5. den
Malá mistička ovesné kaše,
není
Kuřecí vývar se zeleninou,
není
Vařená brokolice s dietní šunkou
Jídelníček v sudé – sváteční dny:
I když si můžete dopřát cokoli, předpokládáme, že se nebudete zbytečně přecpávat a i tučná jídla budete konzumovat s mírou.
1. den
Vejce se slaninou, rajčata,
Ovoce podle chuti a sezóny (jablko, hruška, třešně, pomeranč, mandarinky…),
Kuřecí obalovaný řízek s bramborem, salát z rajských jablek a paprik,
Tvaroh s čerstvým sezónním ovocem,
Kuře na kari s rýží
2. den
Müsli s ovocem a oříšky,
Ovoce podle chuti a sezóny (jablko, hruška, třešně, pomeranč, mandarinky…),
Těstoviny s kuřecím masem a zeleninou,
Chléb se šunkou, okurkový salát,
Zapečené brambory se zeleninou a párkem
3. den
Chléb se sýrem,
Ovoce podle chuti a sezóny (jablko, hruška, třešně, pomeranč, mandarinky…),
Sekaná s bramborovou kaší, okurkový salát,
Jogurt s ovocem,
Těstovinový salát s tuňákem
4. den
Ovocný koláč,
Ovoce podle chuti a sezóny (jablko, hruška, třešně, pomeranč, mandarinky…),
Pečené kuře s rýží, meruňkový kompot,
Rohlík se sýrem, mrkvový salát,
Losos s bramborem
5. den
Fazolová polévka s párkem,
Ovoce podle chuti a sezóny (jablko, hruška, třešně, pomeranč, mandarinky…),
Vepřový plátek s opékanými brambory, švestkový kompot,
Zeleninová polévka,
Čína ze směsi masa s rýží
Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život