Sdílej se svými přáteli...

Dieta podle Ivy Málkové

Kritéria dietního režimu mohou být různá. Jedním z nich je i glykemický index potravin. Když se jím budete řídit, rozhodně neprohloupíte. Zdravé potraviny totiž mají obvykle nízký index.



Před konzultací
−18 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

V čem dieta spočívá?

PhDr. Iva Málková, zakladatelka STOBu, společnosti Stop obezitě, vytvořila dietu podle glykemického indexu potravin. Základem této diety je sestavit si dietní jídelníček především z potravin s nízkým glykemickým indexem. Díky tomu vám nebude kolísat hladina krevního cukru. Nebude vás přepadat vlčí hlad, nebudete mít chuť na nezdravé potraviny.

Když své tělo zásobíte cukry, které se budou uvolňovat jenom pomalu, dodáte dostatek bílkovin a tuků, ovšem těch zdravých, budete hubnout trvale a svou váhu si také udržíte.

Velmi dobrými potravinami s nízkým glykemickým indexem jsou luštěniny, pohanka, listové saláty nebo zelenina. Dále do redukčního jídelníčku patří i libové maso, ryby a ovoce. Glykemický index některých potravin také můžeme sami ovlivnit. Například brambory připravované vařením ve slupce mají mnohem nižší glykemický index než brambory oškrabané. Celozrnné těstoviny mají nižší index než těstoviny z bílé mouky, taktéž tmavá rýže vykazuje nižší index než rýže bílá. U bílé rýže pak platí, že nižší hodnotu glykemického indexu naměříme u rýže připravované v páře. Těstoviny a rýže by se také měly vařit co nejkratší dobu, i tím se snižuje glykemický index.

Při této dietě tedy vybíráme potraviny s glykemickým indexem pod 50, a to potraviny co nejkvalitnější. Glykemický index u sacharidů se také snižuje tím, když sacharidy doplníme kvalitními rostlinnými oleje a tuky.

Výhody

  • Stravujete se podle zásad zdravé výživy, protože potraviny s nízkým glykemickým indexem patří do této kategorie
  • Z potravin s nízkým glykemickým indexem se cukry uvolňují pomalu, takže netrpíte hladem v důsledku kolísání hladiny krevního cukru
  • Časem získáte praxi a vědomosti o glykemickém indexu a prospěšnosti různých potravin

Nevýhody

  • Musíte neustále brát v úvahu glykemický index potravin
  • Na obalech potravin často nejsou údaje o glykemickém indexu uváděny
  • Pokud se po skončení diety vrátíte ke starým stravovacím zvyklostem, přinese tento návrat jojo efekt

Princip stravování podle diety Ivy Málkové

Vzorový jídelníček diety podle Ivy Málkové

1. den
Ovesné vločky asi 30 g s vlašskými ořechy, sklenice mléka
Plátek žitného chleba s lučinou a rajče
Celozrnné těstoviny se šunkou
Pomeranč
Pečená treska s brokolicí
2. den
Ovocné müsli
Bílý jogurt
Přírodní kuřecí řízky se zeleninovou oblohou
Jablko
Zeleninový salát z mrkve, petržele a celeru s vejci
3. den
Omeleta se šunkou, zeleninový salát
Knäckebrot s mrkvovým salátem
Grilovaná krůtí prsa s tmavou rýží připravovanou na páře
Hruška
Ledový salát s tuňákem
4. den
Vícezrnný chléb, sýr, paprika
Sójový rohlík s acidofilním mlékem
Dušené kuře s bramborami vařenými ve slupce
Kiwi
Brokolicový salát s kousky kuřecího masa
5. den
Kaše z pohankových vloček s ovocem
Tvaroh s celozrnným rohlíkem
Hovězí na houbách s bramborami vařenými ve slupce
2 mandarinky
Celozrnné těstoviny se zeleninou – paprikou a rajčaty
Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život