Sdílej se svými přáteli...

Dieta bez příloh

Hubnutí s dietou bez příloh

Váháte, jakou dietu ještě vyzkoušet? Jednou z možností je dieta omezující nebo úplně vynechávající přílohy. Jaké jsou její zásady?



Před konzultací
−34 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Pozor na nedostatek sacharidů

Dieta bez příloh je založená na omezování sacharidů. Konzumujete především maso a zeleninu. Dopřáváte si klasické jídlo, ale přílohy jako rýže nebo brambory úplně vynecháváte. Aby pokrmy byly vůbec stravitelné, doplňujete je velkým množstvím zeleniny.

Skutečně můžete díky tomuto systému zhubnout i několik kilogramů, ale potom se vaše hubnutí pravděpodobně zastaví a už nebude pokračovat. Může dojít k tomu, že nebudete mít dostatek paliva pro mozek, který zásobují právě sacharidy a váš organismus začne brát ze záložních zdrojů, tedy ze svalů. Bude docházet k chudnutí svalů. Proto je lepší přílohy omezit, ale nevynechat úplně.

Existuje ale také drastická varianta této diety, při které vynecháváte i pečivo. Odborníci se ovšem shodují, že taková dieta už je extrémem a je velmi nezdravá. Proto byste ji v žádném případě neměli držet déle než měsíc. Metabolismus se sice zpočátku rozhýbe, ale pak se může velmi snadno zastavit a hubnutí už nebude dále pokračovat. Vaše tělo totiž sacharidy potřebuje, neobejde se bez nich.

Můžete zkusit variantu, kdy se na měsíc vzdáte pečiva a příloh a pak budete zařazovat zdravější varianty příloh, například neloupanou rýži, těstoviny z celozrnné mouky atd. Protože jakmile se vrátíte ke starému způsobu stravování, shozené kilogramy opět naberete.

Výhody:

  • můžete zhubnout i několik kilogramů, a to poměrně rychle,
  • vynecháváte sladkosti a nezdravá jídla, po kterých se přibírá,
  • jíte hodně zeleniny

Nevýhody:

  • vysoká pravděpodobnost vzniku jojo efektu po skončení hubnutí,
  • vynecháváte sacharidy, které váš organismus potřebuje ke svému fungování,
  • odborníci drastické varianty této diety považují za nezdravé

Princip stravování podle diety bez příloh

Vzorový jídelníček diety bez příloh

1. den
Vejce natvrdo a rajčetem a paprikou,
Jablko,
Pečené kuře, salát z rajčat a paprik,
Nízkotučný tvaroh,
Rybí salát se zeleninou bez majonézy
2. den
Bílý nízkotučný jogurt,
Pomeranč,
Pečený pstruh s dušenou brokolicí,
Okurkový salát,
Zeleninový vývar bez nudlí
3. den
Dietní šunka s paprikou a sklenice mléka,
Hruška,
Restovaná krůtí prsa s vařeným květákem,
Bílý nízkotučný jogurt,
Vaječný salát se zeleninou bez majonézy
4. den
Cottage sýr se salátovou okurkou,
Pomelo,
Dušený králík s vařenou zeleninovou směsí (hrášek, kukuřice, mrkev),
Mrkvový salát,
Hovězí vývar se zeleninou
5. den
Nízkotučný tvaroh s ovocem a ořechy,
Grepfruit,
Pečený pstruh s dušenými zelenými fazolkami,
Mléčný nápoj,
Zapečená zelenina s vejcem
Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život