Sdílej se svými přáteli...

Houbová dieta

Houby nejsou jen základem výtečných jídel, ale mohou posloužit i jako dobrý pomocník při redukční dietě. Nechte se inspirovat jedinečnými vlastnostmi hub a začleňte je do své diety.



Před konzultací
−18 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Jaké použít houby?

Pokud se rozhodnete udělat něco pro své zdraví a pro svou postavu, upřednostněte houby čerstvé. Obsahují největší poměr zdraví prospěšných látek, jsou voňavé a výživově hodnotné. Alternativou mohou být i houby mražené, v nejzazším případě pak houby sušené. Ideální houby by měly být zdravé, měly by působit svěže a ne unaveně. Nesbírejte houby staré, plesnivé nebo poškozené. Zapomeňte i na červivé houby a různé okrajování.

Vyvarovat byste se měli sbírání u silnice. Houby mohou obsahovat těžké kovy, které vážou z výfukových plynů a znečištění u dopravních tepen. Co se týče samotných druhů a hub vhodných do redukční diety, fantazii se meze nekladou. Máte rádi žampiony? Milujete hříbky, hlívy nebo václavky? Když houby dobře připravíte a uděláte si vhodný pokrm, nejste nijak omezeni.

Ke snídani a na noc se nehodí

V čem tkví genialita hub? Nemají takřka žádné kalorie. Více než 90% hmotnosti hub tvoří voda. Ve zbytky najdeme různé zdraví prospěšné minerály a vitaminy, houby mají i vysoký obsah vlákniny. Některým z nás ale může dělat problém jejich trávení. Vyvarujte se tak chodům, kde by nosnou část tvořily houby a to především ve večerních hodinách a ráno. Pokud si je chcete večer přidat, volte je jen jako dochucená v sušené formě.

Pozor na formu jídel

Klasická smaženice, smetanová houbová omáčka nebo řízky? Na taková jídla raději zapomeňte, v klasické podobě jde totiž doslova o kalorické bomby! Jezte pravidelně, nepřejídejte se a dbejte i dostatek pozornosti na trvanlivost hub a volbu a kombinaci správných druhů!

Výhody:

  • Finančně nenáročná dieta;
  • Houby jsou snadno dostupné;
  • Existuje široká škála jídel, nepřejí se

Nevýhody:

  • Pro někoho jsou houby „těžkým jídlem“;
  • V zimních měsících jsou hůře dostupné;
  • Ne každý má houby rád

Princip stravování při houbové dietě:

Vzorový jídelníček houbové diety

1. den
150g vařených ovesných vloček s lžičkou medu, k pití neslazený ovocný čaj;
Banán a hrnek nízkotučného kefíru;
Houbový guláš s bramborami;
½ kelímku sýra cottage, zelenina;
Kuřecí plátek na žampionech, zeleninový salát
2. den
Plátek celozrnného chleba s lučinou a šunkou;
Bílý jogurt, hruška;
Žampionový krém;
Hrst ořechové směsi, hrst sušených meruněk;
Houbovo-zeleninová směs s rýží
3. den
Toasty s černými houbami a sýrem, k pití pomerančový džus;
Jogurtové pití;
Hříbková polévka, celozrnné pečivo;
Mrkvový salát s pomerančem;
Nakládané houby, plátek žitného chleba;
4. den
Neslazené müsli, mléko;
Tvaroh s pažitkou;
Krůtí prso na hříbkové omáčce, zeleninová obloha;
1/2 kelímku sýra cottage, celozrnná bulka;
Polévka z lišek
5. den
Vícezrnný rohlík s kuřecí šunkou a zeleninovou oblohou, k pití zelený čaj;
Puding s minimem cukru;
Hlívová polévka (falešná dršťková);
Okurkový salát;
Smaženice z čerstvých hub
Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život