Sdílej se svými přáteli...

Nízkokalorická dieta

V čem tkví princip této diety? V jednoduché zásadě spočívající ve snížení denního příjmu kalorií a naopak zvýšení jejich výdeje. Vycházíme přitom z denní spotřeby energie, která je u každého z nás trochu jiná.



Před konzultací
−11 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Existuje 5 stupňů nízkokalorické diety:

1. Pro extrémně obézní s příjmem do 620 kcal (kilokalorií)/2600 kJ (kiloJoulů) použitelný jedině během hospitalizace v nemocnici

2. Pro těžce obézní s příjmem do 1000 kcal/4200 kJ použitelný pod lékařským dohledem

3. S příjmem 1300 kcal/5400 kJ denně pro intenzivní redukční režim v domácích podmínkách, ovšem lékařsky kontrolovaný

4. S příjmem 1500 kcal/5400 kJ denně režim pro zdravé osoby, při dlouhodobějším dodržování je jeho podobu vhodné konzultovat s lékařem

5. S příjmem 2000 kcal/8400 kJ denně pro středně těžce a těžce pracující osoby

Přibližně se každodenní výdej energie pohybuje v rozmezí 1800 – 3000 kalorií, samozřejmě přesnější hodnota závisí na vaší konkrétní pracovní vytíženosti. Abychom dospěli ke skutečnému snížení své hmotnosti, musíme přijímat asi o 20 % kalorií méně, než je náš výdej. Pak budeme hubnout o 0,5 – 1 kg týdně. Málokdo ale vydrží každý den odvažovat jídlo a kontrolovat energetické hodnoty, takže se po počátečním náběhu na dietu většinou řídí zásadou konzumovat menší porce a využívá už nabyté znalosti o přibližné energetické hodnotě různých potravin.

Výhody

  • hubnutí s její pomocí je vhodné pro obéznější osoby
  • při správném dodržování režimu je proces hubnutí pozvolný, ale přináší dlouhodobé výsledky
  • dochází k trvalé úpravě stravovacích návyků

Nevýhody

  • nutnost trvale dodržovat dietní režim a změnit stravovací návyky
  • obtížné hledání motivace a vůle k dalšímu pokračování hubnutí
  • pokušení okolí je často příliš velké

Princip stravování podle nízkokalorické diety

Vzorový jídelníček nízkokalorické diety

1. den
Podmáslí s celozrnným rohlíkem, zelený čaj
Jablko a pomeranč
Dušené telecí maso s mrkví a bramborem
Houska s dietní šunkou (uzeniny v omezené míře a pouze takové, které neobsahují sóju, mouku a další náhražky masa)
Zavináče s houskou, neslazená perlivá voda
2. den
Bílý jogurt s celozrnným pečivem, k pití káva nejlépe neslazená (ne všechna umělá sladidla jsou nízkoenergetická)
Maliny a borůvky
Libové vepřové maso na kmíně s rýží
Tvaroh s nižším obsahem tuku doplněný ovocem
Zelná polévka nebo salát z rajčat a paprik
3. den
Vejce vařené natvrdo s tmavým chlebem a máslem (denní příjem másla by neměl překročit 10 g)
Hruška (všechno ovoce kromě banánů)
Zeleninový salát s kousky vařeného kuřete nebo s netučnou pečenou rybou (treska, štika, candát)
Cereální sušenky, acidofilní mléko
Zeleninový vývar s masem a nudlemi nepříliš hustý
Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život