Sdílej se svými přáteli...

Nízkotučná dieta

Správná výživa se skládá z rovnováhy tří základních látek: bílkovin, tuků a sacharidů. Pokud jednu z nich dlouhodobě ze svého jídelníčku vyřadíte, ohrožujete tím svoje zdraví. Tělo potřebuje ke svému správnému fungování všechny tři složky včetně tuků, a to i při hubnutí.



Před konzultací
−34 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Bez tuku to nejde

Dobře předepsaná nízkotučná dieta je postavená hlavně na omezení nasycených tuků, zejména živočišných. Dávejte přednost nenasyceným tukům, hlavně omega 3 a omega 6 mastným kyselinám. Používejte slunečnicový a olivový olej, zapomeňte na smažení, připravujte jídla vařením nebo na páře, pečte s minimem tuku nebo nejlépe úplně bez něho. Sledujte obsah tuků v potravinách.

Pozor ale!

Obsah tuků v nízkotučných potravinách se většinou nahrazuje různými škroby, cukry nebo aditivy, tedy látkami, které našemu tělu neprospívají. Tuk je například u mléčných výrobků nositelem chuti, takže na nízkotučných potravinách si příliš nepochutnáte.

Pokud příjem tuků poklesne ve stravě pod 30 % jejího objemu, hubnutí se podle výživových poradců zastavuje. Tělo si naopak začne ukládat tuky na horší časy, obává se totiž, že už další nedostane. Také je narušen příjem vitamínů rozpustných v tucích, například vitamínu D a potom stoupá riziko onemocnění krevního oběhu a také osteoporózy.

Výhody

  • dieta je rychlým a účinným útokem na odbourání tukových zásob, např. 4-5 kg během krátké doby
  • zásobujete své tělo jen takovým množstvím tuku, které skutečně využijete
  • Vynecháváte škodlivé tuky a naopak ponecháváte zdravé tuky s obsahem nenasycených omega 3 a omega 6 mastných kyselin
  • prospíváte tím svému zdraví, v organismu se snižuje hladina cholesterolu

Nevýhody

  • při velkém snížení tuků v potravě tělo nehubne
  • musíte hlídat příjem zdravých tuků

Princip stravování podle nízkotučné diety

Vzorový jídelníček nízkotučné diety

1. den
Kukuřičné lupínky s mlékem nebo nízkotučným jogurtem
Jablko, ovocné müsli
Kuřecí rolky vařené v páře se zeleninovým salátem
Hrozen bílého vína, Celozrnné sušenky
Chléb s nízkotučným sýrem, paprikový lusk
2. den
Rohlík s Fitness lučinou, čaj
Mrkvový salát
Rizoto s hráškem, mrkví a kukuřicí
Salát z exotického ovoce (Mango, Avokádo, Kiwi…)
Těstovinový salát s rajčaty a bazalkou, bez dresinku
3. den
Kvalitní drůbeží dietní párek s rohlíkem, káva
Pomeranč, broskev
Pečená treska, štika nebo candát s vařeným bramborem
Jogurtový nápoj nízkotučný, Jablečný kompot
Zeleninový vývar s celozrnným pečivem
Půl syrové papriky
Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život