Sdílej se svými přáteli...

Sacharidová dieta

Na první pohled by se mohlo zdát, že jde o zvýšený přísun sacharidů, ale skutečnost je úplně jiná. Sacharidová dieta je naopak založená na snížení příjmu sacharidů a stravování se v takzvaných sacharidových vlnách. Podobně omezené jsou při této dietě i tuky.



Před konzultací
−9 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Princip diety

Dietu s omezením sacharidů často dodržují kulturisté. Při takové dietě se střídají dny, kdy je příjem sacharidů vyšší a dny, kdy je naopak nižší. Právě toto střídání je výborné pro formování postavy a rýsování svalů. Pokud tedy potřebujete tvarovat svoji postavu, může pro vás být vhodná právě taková dieta.

Platí, že tato dieta se nejlépe hodí pro sportovce. Skrývá v sobě totiž výbornou kontrolu příjmu sacharidů a také snížený příjem tuků a naopak zvýšený příjem bílkovin. Díky tomu umožňuje nabírat svalovou hmotu, což je ideální pro lidi, kteří se zaměřují na svoji fyzickou kondici a potřebují ji průběžně zvyšovat.

Ovšem když se vynechají potraviny, které mají vysoký počet kalorií, může se tato dieta použít i jako varianta redukční diety. Zkombinujete-li ji se cvičením, dochází k úspěšnému spalování tuků. Tuto dietu byste ale měli dodržovat maximálně jeden měsíc.

Hubnutí je ale během této diety úspěšné, lze shodit i deset kilogramů. Přitom sacharidová dieta je založená na tom, že díky omezení vysokoenergetických potravin dochází s pomocí pohybu ke změně poměru příjmu a výdeje energie ve prospěch výdeje. Také tělo dostává vyšší množství bílkovin. Během diety se spalují tuky a vytváří se svalovina.

Výhody

  • úspěšně budujete svalovinu
  • během krátké doby se dá zhubnout i větší počet kilogramů
  • strava je pravidelná, jí se častěji menší porce, což podporuje správné stravovací návyky

Nevýhody

  • dny, kdy se musíte obejít s minimem sacharidů
  • při nedostatku sacharidů může docházet k silné chuti na sladké, kterou je velmi obtížné zvládnout
  • jo-jo efekt, který bude pravděpodobně následovat, když dietu přestanete dodržovat a vrátíte se ke starým stravovacím zvykům

Sacharidová dieta – jídelníček na 7 dní

1. den
100 g Kvalitní kuřecí šunka, 2 ks rýžové chlebíčky
Salát z rajských jablek a paprik s kapkou olivového oleje
Pečená treska, 2 ks rýžové chlebíčky
Konzerva tuňáka ve vlastní šťávě
Dušené kuřecí maso
2. den
Omeleta z vaječných bílků, 2 ks rýžové chlebíčky
Okurkový salát
Sójové maso, 2 ks rýžové chlebíčky
250 g Tvaroh nízkotučný, zeleninový salát
Kapr na modro se zeleninou
3. den
100 g kvalitního tvrdého sýra, 3 ks rýžové chlebíčky
Salát z mrkve, 1 ks rýžové chlebíčky
Vařené nebo dušené kuřecí maso, půlka sáčku rýže
250 g Jogurt nízkotučný, zeleninový salát
Omeleta z bílků
Další dny
Podobně jako první tři dny. Změna je v počtu chlebíčků. Čtvrtý a pátý den už 5 ks rýžových chlebíčků nebo miska cereálií či ovesných vloček
Zeleninový salát, ke kterému čtvrtý a pátý den přidáme 3 ks rýžový chlebíček, šestý a sedmý den postupujeme stejně
Podobně jako první tři dny. Změna je u přílohy. Čtvrtý a pátý den už 5 ks rýžových chlebíčků nebo 60 g těstovin, ovesných vloček, cereálií nebo čočky, šestý a sedmý den pokračujeme stejně
Podobně jako první tři dny. Od pátého dne přidáváme 40 g cereálií nebo 3 ks rýžových chlebíčků
Podobně jako první tři dny. Od čtvrtého dne přidáváme 2 ks rýžových chlebíčků a stejně postupujeme i pátý, šestý a sedmý den, jako druhou večeři možné přidat nízkotučný jogurt nebo tvaroh. Po sedmi dnech začínáme další vlnu od prvního dne
Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život