Sdílej se svými přáteli...

Salátová dieta

Salátová dieta je, jak už vyplývá z jejího názvu, založená hlavně na konzumaci velkého množství salátů. Princip diety vychází z toho, že saláty jsou plné vitamínů, minerálů a také vlákniny. Díky vitamínům a minerálům do sebe dostáváte tělu prospěšné látky, bez nichž se neobejdete. Vláknina zase zaručuje, že se těmito látkami zasytíme a nebudeme mít hlad.



Před konzultací
−12 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Podstata salátové diety

Zeleninové saláty se při této dietě servírují jako příloha k masu. Například hlavním jídlem může být dobře upravený steak, k němuž si dopřejeme misku čerstvého hlávkového salátu. I při přípravě salátů bychom ale měli respektovat určitá pravidla. V případě, že salát servírujeme se zálivkou, pak bychom měli pamatovat i na to, aby také zálivka byla zdravá. Tedy žádné majonézy nebo nezdravé tuky. Používejte olej, zejména kvalitní za studena lisovaný panenský olivový. Ani s ním to ale nepřehánějte. Majonézu nahraďte lehkým jogurtem, Nejlepší je konzumovat čerstvou zeleninu v průběhu dne, tedy na svačiny a oběd, večer už je méně vhodná, protože může působit nadýmání. Večer je z těchto důvodů lepší zvolit zeleninu vařenou nebo dušenou, i z ní se dá připravit chutný salát. Vždy má být základem salátu zelenina, případné přílohy jsou pouze doplňující. To platí třeba tehdy, chcete-li si připravit salát s těstovinami. Ty by zde měly být pouze jako doplněk pro zpestření chuti, nikoli hlavní složka. S přípravou salátů si také můžete vyhrát: nejde vždy jenom o listy ledového salátu, použít se dá i čekanka nebo rukola či špenát a i tyto ingredience lze míchat dohromady. Přidat můžete různobarevnou cibuli, oříšky ovšem nesolené a nepražené. Vaše fantazie vykouzlí pokaždé trochu jiné jídlo.

Výhody

  • dostáváte do těla velké množství vitamínů
  • zelenina obsahuje velké množství vlákniny, která vás dobře zasytí
  • dá se s její pomocí nárazově zhubnout

Nevýhody

  • nedostatek určitých látek, například sacharidů
  • po návratu ke starým stravovacím návykům hrozí nebezpečí jojo efektu
  • příliš velké množství zeleniny může nadýmat, působit trávicí potíže

Princip stravování podle salátové diety

Vzorový jídelníček salátové diety

1. den
Čerstvý hlávkový salát, vejce jako volské oko, k pití bylinkový čaj
Čerstvá rajčata s mozzarelou
Pečená treska s rajčatovo-paprikovým salátem
Šopský salát
Vařené hovězí se salátem z vařené kořenové zeleniny
2. den
Salát z čekanky, sýr gouda, celozrnné pečivo, k pití bylinkové neperlivá minerální voda
Meloun se šunkou
Bramborový salát s jogurtem a tuňákem
Směs sušeného ovoce s lískovými oříšky
Opečené kuřecí kousky se salátem z vařené brokolice a květáku
3. den
Směs různých druhů hlávkových salátů, sýr cottage, chléb
Salát s rukolou a nasekanými vlašskými ořechy
Rizoto s vařenou baby karotkou, hráškem a kukuřicí
Bílý jogurt s rajčatovým salátem
Salát z dušené červené řepy a dušeného zelí a jablek
4. den
Salát z rajčat a paprik s jogurtovou zálivkou, k pití ovocný čaj
Bílý jogurt, do kterého si sami nasekáme kousky ovoce
Krůtí steak s čerstvým hlávkovým salátem, olivami, rajčaty a cibulí
Okurkový salát
Pečený králík s mixovanou kaší z vařené kořenové zeleniny
5. den
Salát z banánů, pomerančů a mandarinek, piškoty, k pití neperlivá minerální voda
Salát z různobarevných paprik s oříšky
Dušená krůtí prsa s ovocným salátem z mandarinek, pomerančů a kiwi
Špenátový salát
Rybí salát s jogurtem
Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život