Sdílej se svými přáteli...

Středomořská dieta

Ne mnoho diet odborníci doporučují. Jsou toho názoru, že jsou diety pro tělo drastické, úbytek kilogramů je jen dočasný a následuje jo-jo efekt. Je třeba upozornit, že se dají ale najít i zajímavé výjimky. Tou je určitě středomořská dieta.



Před konzultací
−18 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Je to životní styl

Odborníci se shodují, že středomořská dieta je spíše životní styl, než konkrétní dieta. Je to totiž recept na pevné zdraví, dlouhověkost a inspirace středomořskými národy, kde se takto stravují po celý život a nemají sebemenší problém. Středomořská kuchyně má totiž mnohá specifika, která naše kuchyně již z polohy na mapě Evropy mít nemůže. Dnešní doba ale umožňuje divy.

Tato zdravá dieta staví na několika základech. První takový pilíř je dietní jídelníček. Tedy jídlo, které se od našich tučných těžkých pokrmů značně liší. Potraviny jsou to lehké, s minimem tuku, plné energie a obsahují i vysoké zastoupení vitaminů a minerálů. Právě tak může následovat zdravé hubnutí. A když už tuk, tak jen olivový olej.

Hlavní podstata

Nečekejte přesný popis této diety. Dieta stojí na několika zásadách. Jak jsme si již řekli, jsou to zdravé potraviny. Ale co je tím myšleno konkrétně? Sádlo, margaríny nebo obyčejný olej nahradíme panenským olivovým olejem. To je první zásada. Kvalitní panenský olivový olej se hodí do salátů, ale i na smažení nebo úpravu jiných pokrmů, jako jsou mořské ryby, zelenina, zeleninový salát nebo i luštěniny.

Další zásadou je to, že čím více zeleniny, tím lépe. Doporučuje se zelenina čerstvá, nebo lehce tepelně upravená. Hodí se jako příloha k masům, ale i jako lehká večeře nebo jako salát. Pokud si chcete dopřát maso, specializujte se na maso mořských ryb nebo na bílé maso. Vepřové a hovězí jen zřídka. Maso upravujte na olivovém oleji s čerstvými bylinkami.

Co se týče pití a mlsání, k pití si můžete dát klidně pravidelně jednu sklenku červeného vína denně, muži i dvě. Mělo by být kvalitní. Mlsat je možno především ovoce – šťavnaté, čerstvé nebo pečené. Vyvarujte se sladkostem typu pečené buchty nebo smažené koblihy.

Výhody

  • je to životní styl, ne dieta
  • je doporučována odborníky
  • jistý úbytek kilogramů bez jo-jo efektu

Nevýhody

  • je nutno si zvyknout na jinou skladbu stravy
  • může být zezačátku finančně náročnější
  • někdy hůře dostupné suroviny

Princip stravování podle středomořské diety

Vzorový jídelníček středomořské diety

1. den
Bílý jogurt s čerstvým ovocem
Čerstvé ovoce (jablko)
Zapečené těstoviny s tuňákem a sýrem
Ořechy s medem
Luštěniny (hrách, čočka) se zeleninou
2. den
Tuňák se zeleninou
Pomeranče
Zeleninový salát s olivami
Zapečená jablka se skořicí
Filety se zeleninou
3. den
Jogurt s pomeranči
Lehký tvarohový koláč
Celozrnná pizza s oblohou (olivy, šunka, sýr)
Čerstvé ovoce dle libosti
Krevety
Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život