Sdílej se svými přáteli...

TLC dieta

Zatoč s cholesterolem

Snažíte se zhubnout a hledáte vhodnou dietu, která by vám pomohla snížit vaši váhu bez vedlejších příznaků, zejména bez jojo efektu? Zapomeňte na jednostranné diety, které vám spíše uškodí, než pomohou a po jejichž skončení se shozené kilogramy znovu vracejí. Zkuste TLC dietu založenou na sníženém příjmu cholesterolu.



Před konzultací
−10 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Vyměňte nezdravé tuky za zdravé

TLC znamená Therapeutic Lifestyle Diet, tedy dieta-terapie směřující ke změně životního stylu. Přináší jednu podstatnou vlastnost, a sice je velmi šetrná k lidskému tělu, protože nezatěžuje trávení zbytečným tukem.

Dietář, který se rozhodne ji dodržovat, upravuje svůj jídelníček tak, aby obsahoval co nejméně cholesterolu. Musí si také kontrolovat příjem kalorií. Ženy by měly přijmout maximálně 1800 kalorií, pokud si chtějí udržet váhu a jíst zdravěji, pokud chtějí hubnout, mělo by to být maximálně 1200 kalorií za den. Muži by měli za maximum považovat 2500 kalorií.

Denní příjem cholesterolu by se měl pohybovat maximálně na hodnotě 200 mg, což činí asi 7% kalorií z nasycených tuků. Důležité je proto sledovat energetické hodnoty jednotlivých potravin, abyste se vešli do povoleného limitu. U jednotlivých potravin zároveň velmi pečlivě sledujte obsah tuků. Během diety se snažte v co největší míře vyměnit nasycené nezdravé tuky za nenasycené mastné kyseliny, především omega 3 a omega 6 mastné kyseliny.

Výhody:

  • Měníte svůj jídelníček směrem ke zdravějšímu životnímu stylu.
  • Omezujte tuk a cholesterol, což vede ke snížení rizik zdravotních komplikací, zejména srdečně-cévních chorob.
  • Nejenom, že hubnete, ale zároveň i děláte něco pro své zdraví.

Nevýhody:

  • Musíte neustále sledovat svůj příjem kalorií.
  • Musíte studovat pečlivě složení potravin kvůli obsahu a charakteru tuků, což mnohdy nebývá na obalech uvedeno (například u čerstvých výrobků kupovaných u pultu).
  • Nezbude vám nic jiného, než si odepřít některé tučnější potraviny.

Princip stravování podle TLC diety

Do jídelníčku TLC diety patří netučné mléčné výrobky, drůbeží maso, ryby, libové hovězí, vepřové těž jedině libové a v malé míře. Dále pečivo a obiloviny ideálně celozrnné, dostatek ovoce a zeleniny. Výborné jsou na snižování hladiny cholesterolu fazole, hrách, rajčata, mrkev, pomeranče, oves či mrkev. Naopak je třeba se musíte vyvarovat pojídání jater a vnitřností vůbec, plnotučného mléka, vaječné žloutky maximálně dva za týden.

Poznámka: Masa by mělo být maximálně 30 gramů, váženo za syrova. Podíl tuků by měl činit pouze 20-35 % denního příjmu a mělo by jít o tuky rostlinné nenasycené.

TLC dieta - jídelníček

1. den
Ovocné müsli,
Pomeranč,
Pečená treska se zeleninovou oblohou,
Pečená treska se zeleninovou oblohou,
Čočková polévka
2. den
Jogurt s ovocem,
Hruška,
Pečené kuře s bramborem,
Netučný tvaroh,
Kuřecí salát se zeleninou
3. den
Celozrnný rohlík a dietní šunka,
Mrkvový salát,
Dušené telecí s rýží,
Sýr Lučina Fitness,
Mexické fazole
4. den
Jahelná kaše,
2 rajčata,
Králík na česneku s bramborem,
Odtučněné mléko
Salát z hejka se zeleninou
5. den
Ovesná kaše s ořechy a medem,
Jablko,
Pečený pstruh s bramborem,
Sýr Cottage nízkotučný,
Hrachová kaše
Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život