RNDr. Petr Fořt, Csc.

Dr. Fořt se vyskytuje velmi často v médiích jako přední odborník na zdravou výživu a životní styl. Celý svůj život bojuje za zlepšení stravování mnohých z nás a nemusí se jednat o pouze o obézní klienty, ale také sportovce, děti a všechny, co chtějí zlepšit své zdraví.

RNDr. Petr Fořt, Csc. absolvoval Přírodovědeckou fakultu v Praze, kde se zaměřoval na biochemii, imunochemii a ochranu životního prostředí. Současně během 20-ti let nasbíral řadu zkušeností v oboru fyziologie a dietologie vrcholového sportu, které publikoval ve svých prvních knihách.

Celkově napsal 20 publikací a přispívá do českých i zahraničních magazínů o životním stylu. Je také jedním z tvůrců pořadu „Pod pokličkou“ na ČT1. RNDr. Petr Fořt, Csc. má zejména bohatou 15letou praxi jako konzultant a expert v oblasti správné výživy.

 Duchovní otec Komplexní nutriční typologie

RNDr. Petr Fořt, Csc. spolupracuje spolu s dalšími odborníky se Světem zdraví, kde pod jejich kontrolou a vedením můžete zredukovat váhu, zjistit informace o Vašem individuálním jídelníčku či metabolismu.

Dále jeho cenné rady můžete načerpat z jeho literatury nebo se jednoduše přihlásit na kurz. Kurzy bývají většinou dvoudenní a týkají se redukce váhy, sestavování jídelníčku, šetrné tepelné úpravy potravin nebo rozpoznání vhodných potravin pro snížení vaší hmotnosti.

Velkým přínosem pro všechny aktivní jedince je také jeho poradenství pro sportovce, kulturisty nebo fitness cvičitele v oblasti výživových doplňků, které v mnohých ohledech přináší rozpaky s jejich užíváním.

Sám Petr Fořt holduje správnému stravování a staví se k názoru, že dlouhý život nám z největší části přinese právě stravování v kombinaci s pohybem a potravinovými doplňky. Je zastáncem názoru, že je hubnutí samo o sobě dlouhodobý proces. Nejedná se o běh na krátkou trať, kdy po 20 dnech skončíte a začnete jíst to, co předtím. Při svém stravování bychom měli nadobro vyselektovat potraviny, které nám škodí např. jídla na přepáleném tuku a všechny sladkosti, kombinující ztužený tuk s cukrem.

RNDr. Fořt níže uvádí seznam rad, které Vám mohou snížit váhu i přinést zdraví:

  1. Čtěte etikety  – vyhýbejte se rizikovým složkám potravin jako jsou jednoduché cukry a ztužené tuky
  2. Vyhýbejte se slazeným nápojům včetně u nás tak populárním „nektarům“ a zcela ignorujte nabídku nápojů slazených umělými sladidly
  3. Vyhýbejte se konzumaci tučného sladkého pečiva
  4. Systematicky konzumujte specifické doplňky stravy (individuálně a podle aktuální  situace)
  5. Cvičte – cvičte – cvičte!!!

RNDr. Petr Fořtem, Csc. je autorem následujících publikací:

  • Výživa a sport (Olympia; Praha; 1990),
  • Výživa nejen pro kulturisty (Svět kulturistiky; Pardubice; 1998),
  • Výživa hlavně pro kulturistiku a fitness (Svět kulturistiky; Pardubice; 1999),
  • Moderní výživa pro děti (Betty; Praha; 1998; přepracované vydání Metramedia; Praha; 2000),
  • Moderní výživa pro těhotné, kojící ženy a děti (Metramedia; 2001),
  • Zdravá výživa nejen pro ženy (Pragma; Praha; 1999),
  • Recepty a výživové tabulky nejen pro sportovce (Svět kulturistiky; Pardubice; 2000),
  • Co ještě nevíte o výživě (Svět kulturistiky; Pardubice; 2001),
  • Obezitě odzvoněno (Ikar; 2001),
  • Jak stárnout pomalu (EB Praha; 2001),
  • Výživa v otázkách a odpovědích (Svět kulturistiky; 2001),
  • Sport a správná výživa (Ikar; 2002),
  • Co jíme a pijeme aneb výživa pro 3. tisíciletí (Olympia Praha; 2003),
  • Stop dětské obezitě (Ikar; 2004),
  • Zdraví a potravní doplňky (Ikar; 2005),
  • Výživa pro dobrou kondici a zdraví (Grada; 2005),
  • Tak co mám jíst (Grada; 2007),
  • Žena není muž ani u prostřeného stolu aneb výživa jen pro ženy (Svět kulturistiky; Pardubice; 2006),
  • Aby dětem chutnalo (Ikar; 2008),
  • Mládněte jídlem i po 50 (Computer Press; Brno; 2008).
O hubnutí ve Světě zdraví jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život