Sdílej se svými přáteli...

Jogurty, zakysané mléčné výrobky a jejich vliv na zdraví

Zdravotní přínosy jogurtů a zakysaných mléčných výrobků

Jogurty a zakysané mléčné výrobky patří do zdravého jídelníčku.

Proč je mezi ostatními mléčnými výrobky upřednostnit? Čtěte dále.

Publikováno: 16.11.2020



Před konzultací
−12 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Jogurty i zakysané mléčné výrobky patří k oblíbeným potravinám již po tisíciletí.

Víte však, jak působí v těle a proč je vhodné je do jídelníčku pravidelně zařazovat?

Posilují zdraví i imunitu

Jogurty i zakysané mléčné výrobky se vzájemně liší zpracováním, množstvím tuku i obohacujícími složkami.

Kvalitní produkty spojuje vysoký obsah bílkovin, vápníku, vitaminů i probiotických bakterií zlepšujících rovnováhu střevní mikroflóry.

Probiotika dále podporují schopnost vstřebávat živiny a pomáhají posilovat obranyschopnost organismu.

Představují zdroj vápníku

Konzumace jogurtů a zakysaných mléčných výrobků přispívá k zajištění dostatečného příjmu vápníku. Ten je důležitý pro výstavbu kostí a zubů.

Zkrášlují pleť

Věděli jste, že prostředí střevní mikroflóry ovlivňuje také kvalitu pleti?

Mléko obsahuje esenciální aminokyselinu tryptofan, která se podílí na tvorbě hormonů majících vliv na kvalitu spánku. Není žádným tajemstvím, že se kvalita spánku odráží na stavu pokožky.

Pro lepší výsledky je vždy vhodnější sáhnout po jogurtech či zakysaných mléčných výrobcích s větším množstvím probiotických bakterií.

Jsou stravitelné i pro citlivější jedince

Zakysané mléčné výrobky mnohdy prospívají i těm, kteří mléko nesnesou z důvodu zvýšené citlivosti na laktózu.

Proč jsou zakysané mléčné výrobky lépe stravitelné? Vykazují nižší obsah laktózy v důsledku působení bakterií mléčného kvašení.

Zdraví prospívají v neochucené podobě

Jogurty i zakysané mléčné výrobky je vhodné konzumovat v polotučné (cca 3,5 % tuku), neochucené podobě.

Tzv. bílé jogurty a zakysané mléčné výrobky obsahují méně sacharidů, zvýrazňovačů chuti a jiných aditiv.

Pro zvýraznění chuti můžete použít čerstvé ovoce, oříšky, nebo třeba semínka.

Potřebují prebiotika k přežití a množení

Nezapomeňte zakysané mléčné výrobky kombinovat s ovocem a zeleninou – přirozeným zdrojem prebiotik.

Prebiotika potřebují již zmíněné probiotické bakterie k přežití a jejich dalšímu množení. Dále zlepšují trávení, snižují hladinu cholesterolu v krvi a fungují jako účinná prevence zácpy.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život