Sdílej se svými přáteli...

Pravidla stravování v období klimakteria a menopauzy

Období klimakteria a menopauzy je přelomovou etapou pro většinu žen. Jeho překročení vyžaduje úpravu životního stylu včetně stravovacích návyků.

Jaké potraviny v přechodovém jídelníčku upřednostnit a jakým se raději vyhnout? Čtěte dále.

Publikováno: 27.1.2020



Před konzultací
−10 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

V období klimakteria a menopauzy je potřeba se naučit mít se ráda a dopřávat svému tělu tu nejlepší možnou péči.

Začít se vyplatí u jídla, aneb vyživujte svoje tělo kvalitními potravinami v jejich přiměřeném množství.

Vědomé a pravidelné jedení

  1. Jezte pravidelně a soustřeďte se na jídlo, které konzumujete.
  2. Uberte na kaloriích, jídlo předem plánujte, nejezte z nudy nebo stresu.

V přechodu dochází k poklesu bazálního metabolismu, čemuž je dobré přizpůsobit stravovací návyky. Je vhodné snížit energetický příjem, a to zhruba o 1000 kJ.

Bílkoviny

Pravidelný příjem bílkovin je v období klimakteria a menopauzy obzvlášť důležitý.

  1. Držte se pravidla 1,2 g bílkovin/kg tělesné hmotnosti a bílkoviny přijímejte v rostlinné i živočišné podobě.
  2. Dejte šanci luštěninám, pseudoobilovinám, semínkům i ořechům.

Vitaminy a minerální látky

Vitaminy a minerální látky je naprosto nezbytné doplňovat právě v přechodové fázi. Mezi jejich hlavní zástupce patří vitaminy skupiny B, vitamin D, E a vápník.

Hladina vitaminu D v krvi se s přibývajícím věkem přirozeně snižuje. Z tohoto důvodu je vhodné vitamin D pravidelně doplňovat v tekuté či pevné formě.

Nepodceňujte ani každodenní příjem vápníku. Ten by měl odpovídat cca 1000-1500 ml denně. Jeho ztrátu podporuje pití kávy, čajů s obsahem kofeinu a nadměrné množství soli.

Obiloviny

Bojíte se sacharidů? Sacharidy v celozrnných obilovinách vašemu zdraví jenom prospějí. Díky vláknině vás zasytí a sníží hladinu cholesterolu v krvi i krevního cukru.

Nejlépe uděláte, zařadíte-li do jídelníčku žitné pečivo, celozrnnou rýžizástupce pseudoobilovin, tj. pohanku, jáhly, čirok nebo quinou.

Tuky

Období klimakteria a menopauzy může doprovázet zvýšené riziko vzniku kardiovaskulárních nemocí. Hlídejte si proto příjem nenasycených mastných kyselin v jídelníčku.

Přednost dejte libovému masu, rostlinným tukům, rybám, ořechům a semínkům.

Pitný režim

Nezapomínejte pravidelně pít, a to zejména čistou vodu doplněnou o bylinkové čaje nebo minerální vody s nízkým obsahem sodíku. Alkoholu se vyhýbejte obloukem.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život