Sdílej se svými přáteli...

Ukázkový jídelníček pro zdravý kloubní aparát

Zdravé klouby a bezbolestný pohyb díky jídelníčku

Trápí vás bolesti kloubů? Máte problémy s pohybovým aparátem?

Pak zařaďte do jídelníčku potraviny, které vaše potíže výrazně zmírní.

Publikováno: 13.1.2020



Před konzultací
−4 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Vliv jídelníčku na kvalitu kloubů

Špatná strava negativně ovlivňuje funkci pohybového aparátu.

Jídelníček chudý na vitaminy a minerální látky oslabuje kloubní aparát, klouby nejsou dostatečně vyživovány, chřadnou a ztrácejí na pevnosti.

Jaké potraviny zařadit do jídelníčku?

Zdravé tuky

K dobré formě kloubů přispívá pravidelný příjem omega-3 a omega-6 mastných kyselin.

Mezi jejich zdroje se řadí tučné ryby (makrela, losos, sleď), semínka (konopná, slunečnicová, dýňová, chia, lněná, sezamová, mák), vlašské ořechy, řepkový olej, sójové boby atd.

Vitamin C

Mezi výborné zdroje tohoto vitaminu patří rakytník, černý rybíz, šípky, petrželová nať, citrón, červená paprika, jahody, medvědí česnek, řeřicha aj.

Vitamin D

Kloubní tkáně se jen stěží obejdou bez vitaminu D. Jeho nejbohatším zdrojem jsou tučné ryby, vejce, máslo, játra a některé druhy mas. Hladinu vitaminu D v krvi zvýšíte pravidelným pobytem na slunci.

Vápník

Blahodárné účinky vápníku na kloubní aparát jsou nepopiratelné. Tento vitamin najdete především v brokolici, květáku, máku, kadeřávku, pomeranči, mléku a mléčných výrobcích, sezamových semínkách, luštěninách a tofu.

Ukázkový jídelníček pro zdravé klouby

Pondělí

Snídaně: Ovesné vločky s chia semínky, mlékem a jahodami, rakytníkový čaj

Svačina: Pomeranč, kostička hořké čokolády

Oběd: Grilovaný losos s celozrnným bylinkovým kuskusem a brokolicí vařenou na páře

Večeře: Zeleninový salát s kozím sýrem, zakápnutý pestem z medvědího česneku

Úterý

Snídaně: Celozrnný makový koláč, šípkový čaj

Svačina: Jablko, hrst vlašských ořechů

Oběd: Pečené kuře na stojánku s kořenovou zeleninou a petrželovou natí, brambor vařený ve slupce

Večeře: Cizrnový hummus s mrkví, okurkou a řapíkatým celerem

Středa

Snídaně: Smoothie z kadeřávku, banánu, chia semínek, datlí a sójového mléka, rakytníkový čaj

Svačina: Pomeranč, hrst dýňových semínek

Oběd: Dušená kuřecí játra se zeleninou a hnědou rýží

Večeře: Zeleninový salát s quinoou a klíčky řeřichy

Čtvrtek

Snídaně: Celozrnný žitný chléb s žervé, libovou kuřecí šunkou a červenou paprikou, šípkový čaj

Svačina: Jablko, hrst vlašských ořechů

Oběd: Hovězí líčka s celerovo-petrželovým pyré

Večeře: Zeleninový salát s tuňákem a feta sýrem

Pátek

Snídaně: Vařená pohanka s jahodami, sójovým jogurtem a kešu ořechy, rakytníkový čaj

Svačina: Pomeranč, kostička hořké čokolády

Oběd: Čočkový dhal s vařenými jáhly

Večeře: Tatarák z lososa zakápnutý citrónem s kouskem celozrnného pečiva

Sobota

Snídaně: Celozrnný žitný chléb s máslem a domácí rybízovou marmeládou, šípkový čaj

Svačina: Jablko, hrst vlašských ořechů

Oběd: Pomalu pečená vepřová panenka s batátovou kaší

Večeře: Květáková polévka se zázvorem, kokosovým mlékem a čerstvým koriandrem

Neděle

Snídaně: Ovesná kaše s lněnými semínky, jablkem, skořicí a para ořechy, rakytníkový čaj

Svačina: Pomeranč, kostička hořké čokolády

Oběd: Vaječná frittata s brokolicí a bramborem

Večeře: Celozrnný žitný chléb s uzenou makrelou, čerstvá zelenina

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život