Sdílej se svými přáteli...

Vyladěný letní jídelníček: Jak na něj?

Jednoduché tipy, jak na lehký a svěží letní jídelníček

Chcete se i při vysokých venkovních teplotách cítit lehce a svěže? Řešení hledejte v úpravě jídelníčku a životního stylu.

Přečtěte si, jaké potraviny konzumovat v letních měsících, a kterým je dobré se naopak vyhnout.

Publikováno: 12.7.2021



Před konzultací
−12 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Léto nabízí nekonečně mnoho možností, jak si osvojit zdravý životní styl.

Pomoci vám může nutričně vyvážená a odlehčená strava plná čerstvého ovoce a zeleniny s vysokým obsahem vody (rajčata, okurka, meloun aj.).

Pocitu svěžesti dosáhnete také zvýšenou spotřebou tekutin s převahou čisté vody. Klidné zažívání podpoříte pohybem na čerstvém vzduchu a odpočinkem v přírodě.

Kdy a jak často v létě jíst?

Přestože vysoké teploty vybízí k vynechávání porcí, nezapomínejte na pravidelnou konzumaci nutričně vyvážených potravin. Jedině tak zabráníte celodennímu hladovění a večernímu přejídání.

Jezte vícekrát denně menší porce, nepřejídejte se.

TIP: Pustit se můžete např. do přípravy ovocného nebo zeleninového smoothie.

Každé jídlo připravte z kvalitních bílkovin, komplexních sacharidů a zdravých, převážně rostlinných zdrojů tuků.

Pozornost věnujte i samotné tepelné úpravě jednotlivých potravin. Upřednostňujte vaření, vaření v páře, dušení či pečení před grilováním, fritováním aj.

Jak se v létě vyhnout nadbytečným kilům a zažívacím potížím?

Léto přímo vybízí ke grilování a popíjení alkoholických drinků. Obě aktivity zažívání a celkovému zdraví nijak neprospívají.

Pokud vás chuť na ledový drink přeci jenom dožene, nebojte se vrhnout se na jejich domácí přípravu. Namísto slazených limonád s příměsí alkoholu sáněte po čisté vodě, ledu, bylinkách, okurce nebo čerstvém ovoci.

Proč dbát na hygienu potravin?

Virům a bakteriím se při vysokých teplotách obzvlášť daří. Dbejte proto na zvýšenou hygienu potravin. Obezřetní buďte zejména při přípravě masa, vajec a mléčných výrobků.

TIP: Jak předejdete křížové kontaminaci? Potraviny, které neprochází tepelnou úpravou nekrájejte na prkénku, na němž jste předtím krájeli syrové maso.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: