Sdílej se svými přáteli...

Zdravá jarní kuchyně: Co by v ní nemělo chybět?

ření v období jara: Jaké potraviny by neměly chybět v jídelníčku

Každé roční období vyžaduje úpravu stravovacích návyků.

Nebojte se však radikálních změn. I malé krůčky se počítají.

Publikováno: 27.4.2020



Před konzultací
−34 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Jaro, jeho divokost a nespoutanost doléhá na každého z nás. Zatímco v přírodě vše ožívá, náš organismu prochází přirozenou detoxikací.

Očistu mají na svědomí játra, která v těchto měsících prochází zatěžkávací zkouškou.

Detoxikace organismu výrazně ovlivňuje náš fyzický stav i psychické rozpoložení. Využijme proto období jara k podpoře očisty zdravou stravou, pravidelným pohybem a vydatným spánkem.

Pravidla zdravé jarní kuchyně

Lehce stravitelná jídla

Základem jídelníčku by měla být lehce stravitelná jídla. Taková, která nezatíží vaše trávení, dodají vám dostatek energie a všech potřebných živin. A z jakých potravin tato jídla připravit?

  • tepelně upravené zeleniny
  • klíčků a výhonků
  • divokých bylinek
  • celozrnných obilovin
  • luštěnin
  • bylinných čajů (mátového a heřmánkového)

Konzumace syrových salátů a studených pokrmů je v jarních měsících nevhodná.

Bylinky na každém talíři

Bylinky, nejlépe čerstvé, přidávejte do každého jídla. Sáhněte po zelených bylinkách, kurkumě, zázvoru, bobkovém listu, rozmarýnu, řeřiše, kopru nebo bazalce a nebojte se tyto poklady vzájemně kombinovat.

Zakázané potraviny

Jaro volá po vyřazení některých potravin z jídelníčku. Jsou jimi mléčné výrobky, maso, uzeniny a sladkosti. Radikálním omezením mléčných výrobků zabráníte zahlenění, vyloučením masa, uzenin a sladkostí ulehčíte trávení.

Dále se vyhněte veškerým průmyslově zpracovaným potravinám, bílé mouce, kofeinovým nápojům, rafinovaným cukrům a ztuženým tukům.

Zdraví přínosná je v tomto období i omezená spotřeba ořechů, semínek a rostlinných olejů. Vhodná je střídmá konzumace mandlí, dýňových semínek, lněných semínek, olivového a lněného oleje.

Chutě, které vedou

Detoxikaci organismu můžete podpořit i potravinami kyselé, ostré, pikantní a hořké chuti. Potraviny těchto chutí usměrňují expanzi jater, pomáhají trávit tuky, odstraňovat hleny a celkově zlepšovat trávení. Do jídla přidávejte:

  • jablečný ocet nebo umocet
  • kysané zelí
  • kimchi nebo pickles
  • ředkvičky
  • jarní cibulku
  • rukolu
Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život