Sdílej se svými přáteli...

Sestava cviků proti bolestem kloubů

Bolesti kloubů jsou již minulostí. Tyhle cviky vás jich zbaví.

Bolesti kloubů nejsou důvodem k nicnedělání. Naopak, signalizují potřebu pravidelné péče.

Výběr vhodných sportů a jednotlivých cviků bolesti kloubů zmírní a dopřeje vám být v dobré kondici a cítit se fit.

Publikováno: 15.10.2018



Před konzultací
−17 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Při bolestech kloubů jsou vhodné např. chůze, plavání, jízda na kole či rotopedu, jóga a tai chi, pilates i silový trénink (s mírou).

Pohyb posílí svaly okolo vašich kloubů a podporuje zdraví kostí. Budete mít díky němu více energie během dne a v noci se vám bude lépe spát, shodíte nadbytečná kila a bude vám skvěle.

Ohledně cvičení byste se však měli poradit s lékařem, zejména pokud máte nějakou nemoc, která přímo vyvolává bolesti kloubů (artróza, artritida aj.).

Jak ochránit své klouby?

Před, během a po cvičení nezapomeňte dodržovat určitá pravidla, která vaše klouby ochrání před další námahou.

  • Věnujte se pouze tzv. nízko nárazovým aktivitám.
  • Před začátkem tréninku se rozehřejte nebo rovnou na postižená místa přiložte horký ručník, popř. si dopřejte sprchu.
  • Začněte jednoduchými a pomalejšími cviky (v případě bolesti přestaňte) a po tréninku aplikujte led či zmražený sáček se zeleninou na bolavá místa.

Jak správně cvičit při bolestech kloubů?

  • Cviky provádějte naboso (resp. v ponožkách) na podložce a pomalu, ne za použití násilí a švihu.
  • Začínejte menším rozsahem pohybu.
  • Neměli byste cítit bolest.
  • Nezapomínejte také na správné dýchání.

Na kyčelní klouby

  1. Lehněte si na záda, jednu nohu vysuňte za patou.
  2. Takto chvíli vydržte, vraťte nohu do výchozí pozice a uvolněte se.
  3. Opakujte s druhou končetinou.
  4. Poté mírně roznožte a vtáčejte obě špičky směrem dovnitř a následně směrem ven.
  5. Nakonec, stále vleže na zádech, přitiskněte koleno k hrudníku a dlaní tlakem shora se snažte zvětšit rozsah.
  6. Pak končetinu propněte a vraťte do původní polohy.
  7. Opakujte s druhou nohou.

Další cviky v lehu na zádech

  1. Zvedněte obě končetiny, bedra mějte celou dobu na podložce a simulujte jízdu na kole.
  2. Pod koleno umístěte srolovaný ručník a táhněte špičku nohy směrem nahoru.
  3. Takto vydržte několik vteřin a uvolněte.

Na hlezenní klouby

  1. Stoupněte si na jednu nohu, druhou zvedněte mírně nad podlahu.
  2. Zdviženou nohou dělejte krouživé pohyby – pomalu a do krajních poloh, doprava i doleva.
  3. Opět končetiny vystřídejte.

Další cviky vestoje

  1. Jednu nohu položte na židli v pravém úhlu.
  2. Nohu, na které stojíte, napínejte a povolujte.
  3. Postavte se na stupínek, uvolněte paty a natahujte lýtka vždy na dobu cca 10 vteřin.
  4. Stoupněte si s chodidly lehce od sebe, zatáhněte hýždě a vytočte stehna směrem ven.
  5. Stůjte vzpřímeně a vydržte tak několik vteřin, poté povolte.

Na ramenní klouby

  1. Vzpažte pokrčmo jednu paži a položte si dlaň na dolní stranu šíje.
  2. Loket zatáhněte směrem vzad přibližně do roviny s rameny a takto vydržte asi 10 vteřin, pravidelně přitom dýchejte.
  3. Při dalším cviku pomalu táhněte dlaň jedné ruky směrem k rameni druhé. Pozor, abyste rameno nezvedali nahoru, mělo by zůstat dole a uvolněné.
  4. Až ucítíte odpor, zastavte, dýchejte a čekejte na uvolnění.
  5. Následně vyměňte stranu.

Na zápěstí

  1. Stoupněte si nebo sedněte, předpažte a spojte ruce propletením prstů tak, aby dlaně byly vytočené směrem ven.
  2. Jednu paži vytočte pomocí lokte vzhůru.
  3. Dýchejte, dokud nepocítíte uvolnění a zopakujte cvik na druhou stranu.
Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí ve Světě zdraví jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život