Sdílej se svými přáteli...

Sezónní dieta

Hubnutí se sezónní dietou

Odborníci často hovoří o tom, že bychom se měli stravovat sezónně, tedy maximálně využít toho, co nám přináší naše sady a zahrady. Je nesmysl konzumovat jahody v zimě mimo jejich sezónu. Skleníkové výpěstky nikdy nemohou dosáhnout stejné kvality a chuti jako jejich sestřičky ze zahrad. Budete-li respektovat sezónnost některých potravin a obohatíte o ně jídelníček, když jsou zrovna k dispozici, můžete také snadněji hubnout.



Před konzultací
−11 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Tón udávají čtyři roční doby

Máme čtyři roční období, jejichž běh je nutné respektovat. Pokud byste měli hospodářství a byli byste odkázáni na jeho zdroje, dodržovali byste sezónní dietu naprosto přirozeným způsobem. Neměli byste totiž jinou možnost, než jíst potraviny, které sklidíte v průběhu jednoho z vegetačních období, tedy jara, léta, podzimu a zimy. Nešli byste způsobem svého stravování proti přírodě. Sezónní dieta přináší soulad našeho stravování s vegetačními cykly, jak tomu bývalo od pradávna. Spočívá vlastně v zásadě, podle které můžete jíst úplně všechno, ale vždy v určitou dobu, tedy když je sezóna dané potraviny.

Na jaře byste tedy měli konzumovat především nízkokalorickou nízkotučnou dietu, založenou na všem co roste z prvních jarních dešťů a po tání sněhu. Tedy kořenovou zeleninu, výhonky, zeleninu hořké chuti. Léto vám dává pestrou škálu ovoce a zeleniny, kterou si přetvoříte do diety s vysokým obsahem sacharidů. Podzim nabízí víno, ořechy a zrna na dlouhou zimu, během které bychom měli dodržovat vysoce proteinovou dietu. Vždy totiž lidé a zvěř konzumovali nejvíc proteinů v zimě. Naopak na jaře proteiny a tuky vynechávali a zaměřovali se zeleninu a výhonky, které přinášejí očistnou dietu. V létě potom potřebují lidé nejvíce energie, a tudíž se dopují sacharidy v podobě různých druhů ovoce a zeleniny. Pokud budete následovat tato pravidla, zjistíte, že se vám podaří zhubnout.

Výhody:

  • maximálně zužitkujete sezónní potraviny, které se nabízejí na trhu;
  • sladíte svůj životní cyklus s přírodou, což se pozitivně projeví i na vaší náladě;
  • zařazujete do jídelníčku hodně ovoce, zeleniny, tedy vitamínů

Nevýhody:

  • pozor na možný nedostatek některých živin a minerálů (například v zimě), hlídejte si důležité látky, které je třeba konzumovat celý rok;
  • čerstvá strava „od farmáře“ není k dispozici vždy a všude;
  • nutnost uplatnit při tvorbě receptů fantazii, aby strava nebyla jednotvárná a splňovala nutriční hodnoty (nemůžete na podzim jíst jenom jablka)

Princip stravování podle sezónní diety

Vzorový jídelníček sezónní diety

Jaro
1. den
Celozrnný chléb s lučinou a jarní cibulkou, k pití bylinkové čaje podle vlastní chuti, možno očistné (kopřivový);
Salát z jarních kopřiv;
Pečené kuře, dušená směs z kořenové zeleniny;
Mrkvový salát;
Dušené telecí s vařenou mrkví a hráškem
2. den
Celozrnný rohlík sýr Cottage s pažitkou, stále k pití bylinkové čaje;
Celerové pyré;
Polévka z kořenové zeleniny (mrkev, petržel, celer);
Salát s hráškem;
Vařené hovězí s hráškem
Léto
1. den
Celozrnný rohlík, šunka, rajče, k pití šťáva z čerstvě vymačkaného ovoce;
Ovoce podle chuti (jablko, hruška, jahody);
Libová vepřová pečeně, bramborová kaše, Okurkový salát;
Salát z různých druhů hlávek (ledový, polníček, apod.);
Grilovaná zelenina (Lilek, cuketa, paprika)
2. den
Celozrnný chléb, vejce natvrdo, k pití čaj podle vlastní chuti;
Ovoce podle chuti (maliny, angrešt, rybíz);
Grilované marinované kuře, bylinkové nové brambory, Zeleninový salát (rajčata, papriky, hlávkový salát);
Bílý jogurt s přidanými kousky čerstvého ovoce;
Pečená ryba se zeleninovou oblohou (rajčata, papriky, okurka)
Podzim
1. den
Pohanková kaše s ovocem a medem, k pití čaj podle vlastní chuti;
Ovoce (jablka, hroznové víno);
Pečené kuře, bramborový salát s jogurtem;
Bílý jogurt s ořechy;
Opečené brambory ve slupce s tvarohem
2. den
Hustá zeleninová polévka s celozrnným rohlíkem, k pití čaj podle vlastní chuti;
Ovoce (jablka, hroznové víno);
Králík na česneku, brambory;
Netučný tvaroh a miska slunečnicových nebo jiných semínek;
Hutná zeleninová polévka (rozmixovaná z brokolice, květáku apod.)
Zima
1. den
Müsli s medem, k pití neslazená káva s mlékem;
Sušené meruňky, Sušené švestky;
Králík na smetaně, brambory;
Nepříliš tučný tvaroh nebo bílý jogurt s rozinkami;
Slepice na paprice, těstoviny
2. den
Ovesná kaše se sušeným ovocem, k pití čaj s mlékem podle vlastní chuti;
Jablečné křížaly;
Hovězí s rajskou omáčkou, těstoviny;
Směs různých druhů oříšků;
Hovězí s koprovou omáčkou, brambory
Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život