Sdílej se svými přáteli...

Strava a její vliv na kvalitu spánku

Zdravý a vyvážený jídelníček: Podpora kvalitního spánku

Potýkáte se s přerušovaným spánkem nebo nespavostí?

Za problémy se spaním může v mnoha případech špatná skladba jídelníčku.

Publikováno: 11.1.2021



Před konzultací
−16 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Na kvalitu spánku působí celá řada faktorů včetně stravy. Věděli jste, že celodenní strava ovlivňuje rovnováhu metabolických hormonů?

V případě jejího narušení nefunguje spánek ani regenerace organismu v nočních hodinách.

Potraviny pro kvalitní spánek

Ze kterých potravin sestavit jídelníček proti nespavosti?

Opravdové potraviny

Je prokazatelné, že na kvalitu spánku má pozitivní vliv konzumace potravin v jejich nejpřirozenější podobě, tedy minimálně průmyslově zpracované.

Čerstvé potraviny

Na hloubce a délce spánku se odráží i jakost konzumovaných potravin. Doporučujeme proto vybírat čerstvé potraviny v co nejlepší dostupné kvalitě.

Velikost porce je rozhodující

Kromě výběru potravin je klíčová i velikost porce. Nepřiměřená porce jídla přispívá k nevyvážené hladině cukru a inzulinu v krvi.

V konečném důsledku dokáže rozhodit přirozenou rovnováhu metabolických hormonů.

Spánek a večeře

Slýcháváte rady typu navečeř si nejpozději 3-5 hodin před spaním? Co je pravdy na tom, že bychom jídlo neměli konzumovat krátce před ulehnutím do peřin?

Pravdou je, že vyšší hladina leptinu a nižší hladina kortizolu ve večerních hodinách je předpokladem pro klidné spaní.

K optimální hladině těchto hormonů v krvi přispívá mimo jiné nutričně vyvážená večeře podávaná nejpozději 2 hodiny před spaním.

Příklady večeří pro klidné spaní

Večeře, stejně jako všechna jídla zkonzumovaná během dne, by měla obsahovat kvalitní bílkoviny, komplexní sacharidy a zdravé tuky.

V praxi jí může být například:

  • Vývar s masem, zeleninou a celozrnnými nudlemi, rýží nebo kroupami
  • Fermentovaná obilná kaše s lehce stravitelnou bílkovinou (vejce, tofu apod.)
  • Vařená, pečená nebo restovaná zelenina s rybou nebo libovým masem a celozrnnou přílohou
  • Vaječná omeleta se zeleninou a celozrnnou přílohou

I u večeře nezapomínejte na známé pravidlo „Jezte do polosyta, pijte do polopita“.

Budete-li mít problémy se spaním i po úpravě jídelníčku a životního stylu, zvažte návštěvu lékaře, který příčinu nepsavosti odhalí.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život