Sdílej se svými přáteli...

Frutariánství – pozitiva vs. negativa

Pozitiva a negativa frutariánství

Frutariánství je alternativní výživový směr, který patří mezi ty extrémnější.

Jeho příznivci jsou ve svém stravování velmi omezeni, jelikož pojídají pouze ovoce, semínka, ořechy a některé další plodiny.

Publikováno: 11.7.2016



Před konzultací
−16 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Mezi frutariány se objeví i tací, kteří odmítají i to, co samo nespadlo ze stromu, proto je výběr potravin velmi striktně omezen.

Pravděpodobně vás napadne, že taková dieta je příliš extrémní na to, aby byla zdravá?

Ano, frutariánství je velmi specifický způsob stravování a jeho dodržování nám může přinést do života mnoho rizik, ale naopak jsou zde i nějaká pozitiva. O co se jedná?

Výhody frutariánství

  1. Dieta je bohatá na vitamíny C, E, K a prekurzory vitaminu A, které jsou v našem stravování velmi potřebné.
  2. V ovoci najdeme řadu dalších antioxidantů, které chrání naše tělo před oxidací volných radikálů a vzniku škodlivých látek.
  3. Co si budeme povídat, ovoce je sladké a proto je tato dieta velmi chutná.
  4. Frutariánství může být velmi levnou záležitostí.
  5. Při frutariánské dietě dostaneme do těla velké množství zejména rozpustné vlákniny, která zabraňuje vstřebávání některých škodlivých látek.
  6. Budete se cítit svěží, plní fyzické síly a lehkosti.
  7. Frutariánství se dá použít jako dieta při odlehčovacím ovocném dni u extrémně obézních pacientů v nemocnicích.

 Nevýhody frutariánství

  1. Budete mít nedostatek základních živin, a to zejména bílkovin. Tuky lze víceméně přijímat hlavně z ořechů a semínek, přesto bude jejich poměr ve stravě nevyvážený.
  2. S výhradně ovocnou dietou se také spojuje nedostatek vitaminů skupiny B, zinku, železa, vápníku, selenu, vitaminu B12, vitaminu D a dalších potřebných látek.
  3. Kvůli nadbytku vlákniny můžete zejména v počátcích diety pociťovat nepříjemné zažívací problémy a rozhodit celé trávení.
  4. Plánování pokrmů při této dietě je velmi náročné, musíte přemýšlet tak, abyste nejedli každý den zcela to samé.
  5. Můžete se potýkat s razantním úbytkem váhy, který může být však i nebezpečný.
  6. Nadbytek cukrů v jídelníčku způsobuje nevhodné vychylování glykémie (hladiny krevního cukru), což může být pro váš organismus po delší době nebezpečné.
  7. Dieta je nevhodná pro nemocné lidi, těhotné a kojící ženy i děti.
  8. Je jen malé procento lidí, kteří v dietě opravdu vytrvají, ostatní se dříve či později potýkají buď s hladem či s určitými zdravotními problémy.
  9. Budete se pravděpodobně potýkat i s problémy ve vašem psycho-sociálním vývoji a životě.

Ať už je vaše odhodlání a důvod stát se frutariánem jakýkoli, vždy nezapomínejte zvážit i negativa této zdánlivě zdravé diety.

Člověk je přece jenom všežravec a je škoda si odpírat důležité živiny, které se skrývají i v dalších velmi chutných pokrmech, nemyslíte?

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život