Sdílej se svými přáteli...

Topinambur – zajímavost na trhu, kterou stojí za to vyzkoušet

Topinambur - nevšední plodina ojedinělá svými zdravotními účinky

Topinambur prospívá zdraví střev a vhodný je i do redukční diety.

Konzumovat jej můžete v průběhu celého roku a doba přípravy vám zabere jen pár minut.

Publikováno: 26.2.2018



Před konzultací
−16 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Tak kdo z váš topinambur ještě nezná? Vaši pozornost si jistě zaslouží, protože obsahuje velké množství zdraví prospěšných látek.

Tato plodina sice klame svým vzhledem, ale ohromí vás svou chutí a snadným zpracováním. Přesto se na talířích Čechů objevuje spíše sporadicky, proč tomu tak je? Nejen to se dočtete v našem článku.

Plodina konzumovaná nejen Židy

Topinambur je i není novinkou. V Čechách se tato židovská brambora, jak se mu jinak říká, vyskytovala už v době třicetileté války a od hladomoru tehdy zachránila nespočet lidí.

Přišla k nám ze Severní Ameriky přes Německo, ale hojně ji využívali i Francouzi a Italové, kteří ji nazývají girasolí nebo také jeruzalémským artyčokem.

Zajímavostí je, že se topinambury pěstují tam, kde se nedaří obyčejným bramborám. Přitom jistá podoba mezi oběma plodinami bezpochyby je.

Mnozí topinambur přirovnávají k již zmíněným artyčokům, zázvoru nebo třeba slunečnici, a to na základě podobného vzhledu.

Zdroj cenných látek

Inulin

Inulin jako oligosacharid je látka, která stojí na pomezí cukrů a složených sacharidů.

Díky obsahu inulinu je topinambur vhodnou potravinou i pro diabetiky, kteří si hlídají množství cukrů a škrobů ve svém jídelníčku.

Vitamíny

Z vitamínů je v topinamburu obsažen provitamin A, dále vitamíny skupiny B, C, D a H.

Minerály

Topinambur je bohatým zdrojem minerálů. Najdete v něm draslík, vápník, hořčík, fosfor, ale také železo, mangan, sodík, křemík a zinek.

Hlízy obsahují mimo jiné 80 % vody, kolem 3 % bílkovin, velké množství vlákniny a cca 0,1 % tuku. Vzhledem k jeho výživovým hodnotám se tak skvěle hodí i do redukčních jídelníčků.

Jak na něj?

Záleží na vás, zda si chcete topinambur vychutnat vařený, pečený nebo třeba syrový. No ano, i tepelně neupravený je výborný, a to například v zeleninových salátech.

Chová se jako brambora, takže jej můžete použít do polévek, jako přílohu k masu nebo si z něj upéct zdravé lupínky.

Jeho nespornou výhodou je krátká doba vaření, tak honem pro něj. Jistě si na něm pochutnáte v jakékoli podobě!

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí ve Světě zdraví jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život