Sdílej se svými přáteli...

Neslaná dieta

Odborníci z řad lékařů, dietologové a všichni, kteří se zabývají výživou, velmi často upozorňují, že příliš mnoho solíme. V zájmu svého zdraví bychom měli sůl omezit a zbytečně ji do pokrmů nepřidávat. Neslaná dieta pro nás může být návodem jak na to.



Před konzultací
−16 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Vyhněte se konzervám a instantním jídlům

Úkolem neslané diety je šetřit náš organismus. Během dodržování této diety je zapovězena konzumace potravin obsahujících sůl. Jde zejména o různé konzervy, ať již masové, nebo například sterilovanou a konzervovanou zeleninu ve slaných nálevech, dále uzeniny obsahující velké množství konzervačních solí, ale i jiné potraviny s vysokým obsahem soli. Třeba sójová omáčka, ale také slané ryby. Obloukem bychom se měli vyhnout i instantním jídlům obsahujícím glutamát sodný.

Doplňujte draslík

Dieta s nízkým obsahem soli se ordinuje zejména pro snížení krevního tlaku, při tvorbě otoků a srdečním selhávání. Dodržovat by ji měli lidé s vyšším krevním tlakem, ale jako prevenci i ostatní lidé. V rámci neslané diety konzumujeme potraviny s vyšším obsahem draslíku, protože ten udržuje rovnováhu vody v těle společně se sodíkem, který při neslané dietě omezujeme. Patří sem hlavně zelenina a ovoce, ale také rýže, brambory, můžeme si dopřát těstoviny, z mléčných výrobků zejména tvaroh, oleje především olivový, slunečnicový či řepkový. Během týdne bychom si měli dopřát alespoň jeden nebo ještě lépe dva odlehčovací dny, kdy budeme na jídelníček zařazovat lehká jídla, zeleninové saláty, vařené či dušené maso zejména drůbeží. Neslanou chuť můžeme doplnit použitím dalšího koření, třeba česneku, cibule nebo celeru. Neměli bychom také jíst smažená jídla.

Výhody

  • konzumace nižšího množství soli je zdravá
  • klesá riziko onemocnění vysokým krevním tlakem
  • prevence vzniku otoků

Nevýhody

  • chuť jídla musíme docílit jinak
  • musíme se vyvarovat konzumace některých potravin
  • omezujeme smažené pokrmy

Princip stravování podle neslané diety

Vzorový jídelníček neslané diety

1. den
Bílý jogurt s rohlíkem bez soli na povrchu
Termix
Vařené zadní hovězí s dušenou zeleninou a bramborem
Jablko
Vařený kapr s bramborem
2. den
Ovocný tvaroh
Mistička vlašských oříšků
Pečený candát s bramborovou kaší
Pomeranč
Zapečená zeleninová směs brokolice a květáku
3. den
Müsli s ovocem, medem a oříšky
Ovocný jogurt
Krůtí roláda plněná zeleninou s vařenou rýží
Banán
Pečená štika s bylinkovými brambory
4. den
Tvarohový sýr s příchutí a kornspitz nesypaný solí
Sušené ovoce (meruňky, švestky)
Pečené kuře s vařeným hráškem, baby karotkou a kukuřicí
Mandarinky, kiwi
Těstovinový salát se zeleninovou směsí (rajčata, papriky)
5. den
Vařené vejce nesolené s celozrnným rohlíkem
Ovocný salát mixovaný (pomeranč, jablko, banán, kiwi)
Těstoviny s kuřecím masem
Hroznové víno
Vepřová kýta s bramborem na česneku
Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
Další diety, které by vás mohly zajímat...
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život