Sdílej se svými přáteli...

Jednoduché stravování, co si pod ním představit a proč na něj přejít?

Zdravé stravování za pomoci jednouchých pravidel

„V jednoduchosti je krása“ není klišé, ale léty prověřená pravda. Při sestavování jídelníčku obzvlášť platná.

Jak ji v praxi aplikovat do vašeho stravovacího režimu, se dozvíte v tomto článku.

Publikováno: 30.1.2019



Před konzultací
−28 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Vašemu zdraví nejvíce prospěje, poskládáte-li si jednoduchý a nutričně vyvážený jídelníček. Takový, který je bohatý na všechny makroživiny, vitamíny a minerály.

Naopak s redukčními jídelníčky nebo jednostrannými dietami tohoto úkolu jen stěží dosáhnete.

Dobře uděláte, zapamatujete-li si jednoduchá pravidla zdravého stravování. Jejich důsledné dodržování a pevná vůle povede k pevnému zdraví.

Jednoduchá pravidla zdravého stravování

Špatná životospráva je příčinou mnoha zdravotních problémů. Naučte se jim tak předcházet snadným a dlouhodobě udržitelným způsobem.

Osvojte si pravidla zdravého stravování, která jsou jednodušší, než se může na první pohled zdát.

Omezte příjem průmyslově zpracovaných potravin

Jinak řečeno, vyřaďte ze svého jídelníčku polotovary a věnujte svůj čas přípravě kvalitní domácí stravy.

Tímto způsobem se vyhnete konzumaci zdraví škodlivých látek v polotovarech obsažených, čímž méně zatížíte vaše vnitřní orgány.

Nekupujte sladkosti, vyrobte si svoje vlastní

Pokud nečtete informace na obalech potravin, pravděpodobně netušíte, jaká aditiva sladkosti a jiné nezdravé pochutiny obsahují.

Nejlépe uděláte, vyrobíte-li si doma vlastní cukrovinky, které budou oslazené pouze ovocem, případně ovocnou šťávou nebo sirupem, nikoli však rafinovaným cukrem nebo umělými sladidly.

Samozřejmě i ovoce obsahuje cukr (fruktózu), který však pro člověka v přiměřeném množství nepředstavuje takovou hrozbu jako jiné druhy sacharidů. Kupované cukrovinky navíc ve většině případů obsahují i velké množství tuku.

Zahoďte kořenící směsi s obsahem soli a dochucovadel

Nadměrné množství soli v kořenících směsích obsažené přebíjí přirozené chutě potravin. Ani glutamáty nepředstavují pro tělo nic dobrého.

Věřte, že chuti čerstvých bylinek se žádná jiná nevyrovná. V kombinaci se sušeným česnekem, cibulí, zázvorem, nebo třeba chilli dosáhnete toho pravého chuťového zážitku.

Pokud máte potřebu si jídlo dosolit, sáhněte po kvalitní soli a s jejím množstvím to nijak nepřehánějte.

Jezte střídmě

Jíst do polosyta a pít do polopita. Toto pravidlo jistě znáte. Přejídání se vede tak akorát k nadváze, obezitě a dalším zdravotním potížím, které s nimi souvisejí.

Dbejte na pravidelnost

Na pravidelnost ve stravování mají odborníci přes výživu rozdílné názory. Někdo doporučuje jíst 5x denně malé porce, jiný propaguje jídelníček o 3 nutričně vydatných jídlech.

Ať tak či onak, vždy je třeba brát v úvahu váš pohybový režim a individuální potřeby. Důležité je zachovat si pravidelnost v jídle, dbát na vhodný způsob jeho úpravy a správné nutriční složení.

Nedělejte z jídla vědu

Abyste dosáhli všech kritérií zdravého stravování, nemusíte si počítat každou kalorii, následovat aktuální výživové trendy a nakupovat speciální, finančně nákladné suroviny.

Postavte svůj jídelníček na celistvých potravinách, ovoci, zelenině, kvalitních sacharidech, bílkovinách a tucích.

Výživu jako takovou berte s nadhledem a ke skladbě svého jídelníčku přistupujte zdravým selským rozumem.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí ve Světě zdraví jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život