Sdílej se svými přáteli...

Následky dlouhodobého stravování za chůze

Nejezte za chůze, budete tlusté!

Dnešní uspěchaná doba spoustu z nás „tlačí“ k nezdravým návykům, mezi které patří také stravování.

Není tím myšleno, co jíme, ale jakým způsobem to jíme.

Publikováno: 20.3.2017



Před konzultací
−34 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Ačkoli každý by měl mít v zaměstnání o přestávce možnost zajít si v klidu na oběd, ne všichni ji ve skutečnosti mají. Celá řada lidí si nanejvýš vyběhne ven koupit svačinu do nejbližšího fastfoodu nebo stánku s občerstvením. Jídlo konzumují za chůze po cestě zpět do kanceláře. Tento zvyk však není pohodlný, uspokojující ani zdravý.

Co zjistila studie

Univerzita v anglickém Surrey provedla studii, které se zúčastnilo 60 žen, rozdělených na tři skupiny. První skupina jedla oběd v restauraci a povídala si přitom s ostatními. Druhá při sledování seriálu Přátelé a třetí za chůze po chodbě.

Po ukončení experimentu vyplnily účastnice dotazník a podstoupily ještě „test chuti“, ve kterém měly na výběr ze čtyř druhů svačiny (čokolády, mrkve, hroznového vína a chipsů). Výzkumníci si poznačili, jakou svačinu si kdo vybral.

Zjistili, že ženy, které konzumovaly jídlo za chůze, snědly poté 5x víc čokolády, než ty, které při jídle sledovaly seriál či obědvaly v restauraci. Účastnice ze skupiny, která jedla za chůze, měly také později větší hlad.

Co výsledky znamenají

Stravování za chůze vede k tomu, že lidé mají sklon přejídat se později během dne. Mají rovněž i nezdravější chutě.

Důvodem může být, že pohyb člověka silně rozptyluje a narušuje schopnost soustředit se na jídlo a zpracovat jej. Je také možné, že tělo chůzi považuje za druh cvičení a dává mozku signál dát si poté něco dobrého (nezdravého) nebo se rovnou přejíst, čímž se odmění.

Obecně „bezmyšlenkovitá“ konzumace jídla (a nejen v pohybu, ale třeba i u počítače) vede k přejídání, protože se nesoustředíte na to, co a kolik toho sníte.

Dlouhodobým důsledkem častého stravování za chůze může být přibírání na váze. Pokud zrovna držíte dietu, rozhodně vás v ní nepodpoří.

Naučte se jíst zdravým způsobem

Jak už bylo zmíněno na začátku tohoto článku, nejde vždy jen o to, co jíte, ale také jakým způsobem. Pokud se často stravujete „bezmyšlenkovitě“, naučte se k jídlu přistupovat jiným způsobem.

Zde jsou jednoduché návyky, které byste si měli osvojit.

  • Používejte menší talíře. Často mají lidé tendenci jíst, dokud talíř není prázdný, ačkoli jsou plní. Zejména v restauracích, kde se obvykle servírují velké porce na velkých talířích. V tom případě se nenechejte ošálit tím, co vidíte, ale poslouchejte své tělo. Není povinnost sníst vše, co vám v restauraci nebo kdekoli jinde naservírují. Můžete požádat obsluhu, ať vám zbytek zabalí na později.
  • S tím rovněž souvisí jíst pomalu. Žaludku trvá déle, než předá mozku informaci, že jste sytí, proto mu dejte čas.
  • I když máte hodně práce, udělejte si čas na obědovou pauzu a v klidu, bez spěchu a stresu se najezte.
  • Doma jezte u stolu v kuchyni, nesurfujte přitom na internetu, nečtěte si noviny apod.
  • Dodržujte pitný režim, hlavně pijte dostatek vody. Jak se říká, hlad je často převlečená žízeň.
  • Dělejte si zdravé svačiny – hodně ovoce, zeleniny, ořechy, semínka apod. Je to mnohem lepší, než bezmyšlenkovitě sáhnout po čokoládě. Celkově volte potraviny, které jsou bohaté na vitamíny a minerály.
  • Nejezte jídlo přímo z obalu, vždy si jej přendejte na talíř, talířek či misku.
  • Nezůstávejte bez jídla déle než 4 hodiny.
  • Jezte, když máte hlad a přestaňte, jakmile se cítíte plní. Neměli byste vynechávat hlavní jídla dne, ale není nutné jíst v přesně dané časy – řiďte se svými vnitřními hodinami.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život