Sdílej se svými přáteli...

Nevhodné potraviny při hubnutí aneb Sladké, tučné i slané je nepřípustné!

Nevhodné potraviny při hubnutí

Úspěšnou snahu o zhubnutí podmiňuje zdravé stravování. Pokud budete během hubnutí konzumovat nezdravé potraviny, bude velká část vaší snahy k ničemu. I když se budete pravidelně hýbat, hubnout nebudete, nebo jenom minimálně. Teprve kombinace správných potravin s pohybem dokáže s vaším tělem udělat doslova divy. Jakým potravinám byste se měli během hubnutí vyhýbat?

Publikováno: 30.5.2015



Před konzultací
−16 kg

Analýza vašeho těla na certifikovaném přístroji


Vzorový jídelníček pro kontrolu vaší ideální váhy


60 minut s nutričním specialistou


Chci vědět více!
Dnes za akční cenu 200 Kč
Původní cena konzultace: 600 Kč

Jednoduché cukry raději vynechejte

Především se obloukem vyhněte všem potravinám s vyšším obsahem jednoduchých cukrů. Patří sem veškeré sladkosti, tedy koláče, buchty, dorty, zákusky, sušenky, tedy cukrářské výrobky, bonbóny, čokoláda (výjimku tvoří pouze čokoláda s vyšším obsahem kakaa, tedy nejméně 70 %, i ta by se měla konzumovat pouze v omezeném množství).

Tyto potraviny způsobují kolísání hladiny krevního cukru, protože krátce po konzumaci se cukr uvolní do krve a ve formě glukózy vám dodává energii. Pokud přijatou energii nespálíte, přeměňuje se na tuk a vy přibíráte. Tomu musíte zabránit.

Ošidné je i ovoce

Zákeřnost potravin obsahujících hodně jednoduchých cukrů je opravdu velká. Jestliže energii přijatou z nich nedokážete vydat prací či pohybem, raději na ně úplně zapomeňte.

Určitým nebezpečím je i ovoce, a to především ve větším množství. I v ovoci totiž najdete dosti velké množství jednoduchých cukrů. Nebezpečné jsou v tomto směru hlavně banány a také hroznové víno.

Stejně tak ale dejte pozor na kandované ovoce, kde je díky sušení cukr koncentrovanější a vy ho tak sníte mnohem více, než byste předpokládali. Ošidné je i konzervované ovoce (použití cukru při konzervaci).

Podobně zrádné jsou i slazené ovocné nápoje, kterých za den vypijete hodně. Cukr musíte odbourat. Ovšem i s potravinami obsahujícími polysacharidy to při dietě příliš nepřehánějte. Brambory, rýže, těstoviny, pečivo, to vše obsahuje sacharidy, i když složitější. I tady je nutné mít konzumaci pod kontrolou.

Zrádné jsou potraviny se skrytými tuky

Druhým velkým zlem je tuk. Mějte vždy na paměti, že nejde jenom o tuky, kterými mastíte, tedy ty, s nimiž si natřete chléb nebo je použijete na pečení. Spousta lidí si myslí, že když omezí nebo úplně vyřadí potraviny s těmito tuky, má hubnutí zaručeno. Není to pravda.

Obrovskou část našeho příjmu tuků tvoří právě takzvané skryté tuky. Vyskytují se v pečivu, jogurtech, vaječném žloutku, vnitřnostech, ale třeba i v kůži kuřete. Proto je vždy důležité kontrolovat etikety výrobků a vybírat takové s nižším množství udaného tuku.

Nezvyšujte si zbytečně cholesterol

Bez jakých tučných potravin je tedy lépe se obejít? Vynechejte tučná masa, především vepřové, bůček, krkovičku, ovar, ale také skopové, husu a kachnu, dále uzeniny, různé paštiky, salámy, masové konzervy, zabijačkové pokrmy, vnitřnosti. Omezte i tučné ryby jako je například úhoř.

Dále veškeré plnotučné mléčné výrobky, tedy sýry, jogurty, smetanu, šlehačku, smetanové krémy a zmrzliny. Stejně také veškeré smažené a pečené pokrmy. Máslo, sádlo, slanina, majonézy. Tuk zvyšuje cholesterol v krvi a tím stoupá riziko srdečně-cévních chorob a s nimi spojených komplikací.

Povoleny jsou sýry do maximálně 30 % tuku v sušině, případně jogurty s označením maximálně 3,5 g tuku na 100 gramů. U mléka volte buď odtučněné, nebo menší množství polotučného. Tvarohy a jogurty také se sníženým obsahem tuku.

Nepřehánějte to ani se solí

Vynechat byste měli při redukci váhy ale i potraviny s vyšším obsahem soli. Například slané chipsy (obsahují též hodně tuku), konzervované potraviny, polotovary a uzeniny (také velké množství skrytého tuku). Přílišné solení má vliv na zvýšení krevního tlaku. Zapomeňte i na alkohol, který je zdrojem zbytečných kalorií.

Na nic nečekejte. Objednejte se do Světa zdraví dnes za akční cenu 200 Kč.
Běžná cena za konzultaci je 600 Kč. Udělejte první krok již dnes!
Chci konečně zhubnout
O hubnutí v NUTRIADAPT jste mohli slyšet v těchto médiích: E15.cz Blesk Katka Cosmopolitan ProŽeny.cz Lidové noviny Rytmus Života Nova ČT1 Žena a život